آشنایی با برخی اصول عقیم‌سازی

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ چرا می‌گویم عقیم‌سازی فقط برای سگ‌های ماده‌ای است که حداقل یکبار بچه‌دار شده‌اند.

اول اینکه بزرگ‌ترین خوشحالی یک سگ ماده این است که بچه‌دار شود و بچه‌هایش را در آغوش بکشد، دوم اینکه خداوند در وجود هم سگ و هم گربه نیرویی قرار داده است که وقتی بچه‌دار می‌شود برای حفاظت از آنها درمقابل دیگر حیوانات قوی شود و از هیچ‌چیز نترسد، این قدرت از زمان حاملگی اول آغاز می‌شود و قدرت زندگی در طبیعت را تا آخرین روز زندگی به سگ مادر می‌دهد و برای همین است که سگ‌های کوچک ماده‌ای که عقیم شده و در طبیعت رها می‎شوند در کمترین زمان جان می‌دهند.

یادمان باشد عقیم‌سازی قبل از حداقل یکبار بچه‌دار شدن سگ ماده برابر با ضعف و نابودی او در طبیعت خواهد بود وبرعکس بعد از حداقل یکبار بچه‌دار شدن موجب سلامتی و قدرت او خواهد بود.

بیشتر بدانیم:
روش‌های کنترل جمعیت در حیوانات خانگی، عمر آنها را افزایش می‌دهد!
دلایل بروز علائم فحل در حیوان عقیم شده
تومورهای پستانی در سگ

عقیم‌سازی اصولی دارد، عقیم‌سازی سگ‌های نر موجب حمله نر دیگر به قلمرو و جراحت و مرگ خواهد بود، همچنین عقیم‌سازی در سنین پایین موجب مرگ خواهد بود.

این نکته نیز قابل ذکر است که بیش از 90% عقیم‌سازی‌های امزوره توسط حامی نماها صورت می‌گیرد که دقیقا! برابر با کشتار حیوان است و متاسفانه خیلی از عزیزان ناخواسته با کمک‌های مالی درحال دامن زدن به این جنایت هستند.

عقیم کردن و رها کردن حیوان در نقاط شهری و مسکونی دقیقاً برابر با قتل حیوان خواهد بود. مسئله عقیم‌سازی بسیار پیچیده بوده و آنقدر طولانی است که می‌توان درباره آن کتاب نوشت، بنابراین توجه کنید که در این مورد بسیار مطالعه کرده و به‌راحتی تصمیم نگیرید و بیشتر تحقیق کنید.

نویسنده: سامان واقفی