مراقبت از گربه‌های خیابانی از سرما

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ عزیزانم گربه‌ها در سرما و برف و باران بسیار آسیب‌پذیر و ضعیف هستند، هر سال تعداد بسیاری از گربه‌ها در اثر سرما و در سخت‌ترین شرایط ممکن جان می‌دهند، حداقل در این 6ماه دوم سال که هوای سردی را پیش‌رو داریم بیشتر به یادشان باشیم.

هرکسی در حد توان خود به یک یا چند گربه غذارسانی کند که حداقل مقاومت بدنی خود را ازدست ندهند و اگر امکانش را دارید برایشان با کارتن و نایلون خانه بسازید، طریقه ساختن خانه بسیار متفاوت است و ساده‌ترین آن پوشاندن یک کارتن با نایلون قطور و ایجاد سوراخی برای رفت و آمد و قرار دادن یک سنگ سنگین در کف آن است که باد آنرا حرکت ندهد.

این خانه‌ها را نقاط دنج کوچه، خیابان و پارک‌ها قرار دهید، این‌گونه فکر نکنید که می‌سازیم خرابش و می‌کنند یا بازیافتی‌ها برمی‌دارند، هر روز برایشان خانه بگذارید، کارتن همه‌جا فراوان یافت می‌شود و فقط مقداری عشق و وقت می‌خواهد.

بیشتر بدانیم:
سگ‌ها تا چه حد سرما را تحمل می‌کنند؟
حفظ حیوانات خانگی از سرمای زمستان

وقتی دوپایی از قصد و دشمنی یا برحسب نیاز آن کارتن را بردارد، دوباره بگذارید. مشکلات برای همه وجود دارد، این‌طور فکر نکنید که همسایه ما بد است یا کوچه ما و پارک ما بد است، سعی کنید حیوان ستیزان را نصیحت کنید بی‎شک حداقل تاثیری در فکر و ذهن آنها خواهید گذاشت.

همانطور که دینمان توصیه کرده است با حیوانات مهربان باشیم، آنها نیز به اندازه ما حق زندگی دارند.

نویسنده: سامان واقفی