آلرژی‌های غذایی در گربه

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ حساسیت و آلرژی غذایی نوعی واکنش نسبت به برخی از اجزاء پروتئینی ترکیبات غذایی می‌باشد. تقریباً ۳۰درصد حساسیت‌های گربه‌ها منشاء غذایی داشته و ایجاد بیماری می‌کنند. به‌عنوان مثال مصرف شیر گاو در برخی از گربه‌ها باعث بروز آلرژی می‌گردد. باید توجه داشت که آلرژی‌های غذایی اغلب در طولانی مدت ایجاد می‌شوند و می‌توانند برای گربه مخاطره‌آمیز باشند. خوردن برخی از خوراک مانند گوشت گاو، شیر، پنیر، تخم‌مرغ، مرغ وغلاتی چون گندم و ذرت، پنیر تهیه شده از سویا، تنقلات و یا برخی از چاشنی‌ها که به‌عنوان ویتامین به غذای گربه افزوده می‌شوند ممکن است حساسیت و آلرژی ایجاد کند.

بیشتر بدانیم:
رژیم غذایی مناسب گربه‌ها
غذاهای خطرناک برای گربه
مصرف میوه و سبزیجات برای سگ و گربه

درمان آلرژی غذایی گربه

حذف بعضی از غذاهای نامطلوب، نامناسب و یا حساسیت‌زا از جیره غذایی گربه.
در زمان تغییر عادات غذایی سعی کنید موادغذایی تازه و جدید را که گربه قبلاً سابقه خوردن آنها را نداشته، کم‌کم در اختیار او قرار دهید. گاهی خورانیدن غذاهای پخته شده باعث بروز حساسیت خواهد شد که درصورت تمیز و سالم بودن و شستشوی مناسب می‌توان آنها را به شکل خام در اختیار گربه قرار داد.
بهتر است برای آشامیدن گربه از آب جوشیده شده که مدتی در یخچال نگهداری شده، استفاده کرد تا درصورت وجود املاح اضافی و محرک برای گربه، اثر آنها ازبین برود. مصرف قرص‌های ویتامین C مانند آنتی‌هیستامین‌ها عمل کرده و با تسکین خارش‌های حاصله از آلرژی گربه را آرام خواهند کرد.