برقراری ارتباط با حیوانات

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ تله‌پاتی یکی از راه‌های برقراری ارتباط با حیوانات خانگی و دریافت پیام‌ها و احساسات آنهاست. تله‌پاتی، زبانی بی‌کلام و غیرشفاهی است که به ما این امکان را می‌دهد تا در سطحی بالاتر از گفتار با حیوانات ارتباط برقرار کنیم.

فقط در صورت تمایل و آمادگی حیوان به برقراری ارتباط، روان‌شناسی می‌تواند آگاهی‌هایی درباره مدل‌های رفتاری مشخص در اختیار حیوان قرار دهد، یا بیماری‌ها و مشکلات میان حیوان و صاحبش را تشخیص دهد.

برقراری ارتباط فراروان‌شناختی (تله‌پاتی) با حیوانات، هیچ ربطی‌ به جادوگری، احضار روح و خرافه‌هایی از این دست ندارد. این توانایی موهبتی است که همه موجودات زنده، هریک به نوعی از آن برخوردارند.

افرادی که می‌خواهند ارتباط میان خود و حیوان خانگی‌شان را عمیق‌تر و غنی‌تر نمایند، به این سوال خواهند رسید که در درون حیوانات چه می‌گذرد؟

حقیقت اینست که حیوانات موجودات باهوشی هستند که ارگان‌های احساسی، نحوه تفکر، امکانات اظهاری، سطح زندگی و کیفیت تجارب آنها از ریشه و اساس با ما انسان‌ها متفاوت است.

حیوانات دائماً، درحال فرستادن پیام‌هایی برای ما هستند و مشکل اینجاست که ما غالباً از درک و دریافت پیام‌ها ناتوان هستیم و یا دچار بدفهمی می‌شویم.

برقراری ارتباط با حیوانات، به ما کمک می‌کند علت بسیاری از رفتارهای حیوانات را بفهمیم و درک کنیم که آنها چگونه احساسات خود را به ما بروز می‌دهند.

همان‌گونه که قبل از این نیز گفته شد، همه موجودات زنده قادرند به صورت تله‌پاتیک باهم ارتباط برقرار کنند. حتی ما انسان‌ها نیز، این موهبت ارزشمند را داریم، اما بسیاری از ما متأسفانه، به مرور زمان این توانایی را ازدست داده‌ایم. بسیاری از افراد، حتی وجود این توانایی را انکار کرده و بسیاری دیگر نیز آن را به فراموشی می‌سپارند.

حقیقت این است که نمی‌توان مسئله تله‌پاتی را کاملاً رد کرد. همه ما، حداقل یک‌بار درطول زندگی خود این تجربه را داشته‌ایم که وقتی کسی را دوست داریم و به او فکر می‌کنیم، ناراحتی‌های او از راه دور به ما منتقل می‌شوند. حتماً این جمله را بارها شنیده‌اید «نمی‌دانم چرا دلم برای فلانی شور می‌زند.»، «احساس می‌کنم اگر فلان کار را نکنی یا به فلان سفر نروی بهتر است» و جملاتی شبیه به اینها. بارها اتفاق افتاده است که درست در همان لحظه که به یاد عزیزی هستیم و یا به کسی که دوستش داریم و مدت زیادی است از او بی‌خبر هستیم فکر می‌کنیم، ناگهان با صدای تلفن یا صدای زنگ در خانه ما را به خود می‌آورد و همان کسی که به فکرش بودیم از ما خبر می‌گیرد. برخی از مادران هنگامی که عزیزان و یا فرزندان‌شان در معرض خطر قرار می‌گیرند، این خطر را زودتر می‌فهمند. بنابراین روابط بسیار نزدیک عاطفی و جسمانی میان انسان‌ها، همواره به نتایج تله‌پاتیک منجر خواهند شد.

حیوانات ما نیز به همین شکل با هم ارتباط برقرار می‌کنند. تابحال اندیشیده‌اید که چرا گربه‌تان درست همان لحظه‌ای که شما مشغول باز کردن قوطی غذایش هستید، مقابل در خانه قرار می‌گیرد؟ به نظر شما همه این مثال‌ها و شواهد، جز از طریق برقراری نوعی ارتباط فراروان‌شناختی میان ما، چه علت دیگری می‌تواند داشته باشد؟ شاید بگویید اینها فقط اتفاقات ساده‌ای هستند، اما تکرار این اتفاقات ـ دقت ما و سایر موجودات زنده در دریافت نوع حادثه ـ مخصوصاً میان افرادی که به لحاظ عاطفی به‌هم نزدیک هستند، شاید وجود یک اتفاق ساده را رد کند.

بیشتر بدانیم:
مغز انسان و سگ کلمات را به یک صورت درک می‌کند
چگونه با مرگ حیوانات خانگی کنار بیاییم؟
ارتباط برقرار کردن با گربه

در میان قبایل وحشی و سرخ‌پوستان در گذشته و حال، همیشه نوعی ارتباط فراروان‌شناختی با حیوانات، گیاهان، انسان‌ها و حتی ارواح گذشتگان مشاهده می‌شود. این افراد، به‌راحتی می‌توانند به عمق جان موجودات نفوذ کرده، به باطن آنها دسترسی یابند. از این‌رو، زندگی آنها و ارتباط‌شان با محیط ‌زیست و موجودات زنده دیگر، همواره همراه با نوعی هماهنگی دل‌انگیز و آرامش‌بخش است.

برقراری ارتباط فراروان‌شناختی با حیوانات خانگی، راهی برای برقراری ارتباط مؤثر است تا به ما این امکان را ‌بدهد تا پیام‌هایی را که حیوانات با رفتارهای خود، قصد دارند به ما بفهمانند را درک کنیم.

در این نوع ارتباط، فرستنده و گیرنده، هر دو در یک فرکانس مشترک قرار دارند. به این شکل می‌توانند پیام‌های یکدیگر را به‌راحتی دریافت و درک کنند.

مفهوم کلمه واژه تله‌پاتی، دریافت احساسات از راه دور بوده و به نوعی انتقال پیام گفته می‌شود که بدون استفاده از حواس معمول پنج‌گانه اتفاق می‌افتد و از طریق ذهن درک می‌شود.

با کمک برقراری ارتباط تله‌پاتیک با جانوران، می‌توانید به‌طور مستقیم با آنها ارتباط برقرار کنید. روان‌شناسان حیوانات با کمک این روش، اطلاعاتی را که حیوان می‌دهد، دریافت و آن را به زبان گفتاری بازگو می‌کنند.

در این مرحله، روان‌شناسان می‌کوشند دنیا را به‌طور کامل از دریچه چشمان و احساسات جانوران دیده و درک کنند. اینکه ما با چه گونه‌ی جانوری در ارتباط هستیم (طوطی، سگ یا مورچه) در روند و کیفیت کار هیچ تأثیری ندارد. فردی که حیوانات را از اعماق قلب دوست دارد و ارتباطی تنگاتنگ با آنها برقرار می‌کند، قادر است احساسات و تفکرات آنها را تا اندازه‌ای درک کند. شاید شما نیز با افرادی مواجه شده‌اید که یک یا چند حیوان خانگی دارند و دیده باشید که به‌سادگی قادرند حالات و روحیات حیوان خود را درک کنند. آنها به خوبی می‌دانند حیوانات چه موقع خود را خوشبخت و راضی دانسته و چه زمانی غمگین هستند، چه موقع می‌خواهد به گردش برود و چه زمانی میل به بازی کردن دارد، چه‌وقت خسته و چه موقع شاداب است.

ارتباط تله‌پاتی، روشی است برخواسته از ژرفای روح و قادر است به سادگی درمورد هر نوع علاقه و دلبستگی عاطفی و ذهنی میان موجودات زنده برقرار شود.

چند توصیه:

ـ برقراری ارتباط با حیوانات به هیچ‌وجه نمی‌تواند جایگزینی برای مشاوره با پزشکان و روانپزشکان باشد. شما وظیفه دارید تا حیوان خود را به‌طور منظم برای انجام معاینات پزشکی و روان‌شناختی نزد متخصص ببرید تا هرگونه مشکل و بیماری جسمانی یا روحی‌اش را به موقع درمان و یا از بروز آن پیشگیری نمایید.

ـ محیط اطراف حیوانات، همواره باید طوری باشد که در محل زندگی خود احساس نشاط و رضایت‌مندی داشته باشند. برقراری ارتباط دائم و مستمر با حیوانات به هیچ عنوان جایگزین فراهم کردن محیط مساعد و مکانی امن، راحت و تمییز برای حیوان نخواهد بود.

ـ وجود رابطه شخصی، نزدیک و صمیمانه، یکی از شروط لازم برای برقراری ارتباط فراروان‌شناختی با حیوانات و انسان‌هاست. انرژی و عشق متقابل، همان فرکانس مشترکی است که دو موجود زنده با قرار گرفتن در آن، می‌توانند با یکدیگر رابطه‌ای مؤثر و عمیق برقرار نمایند.

منبع: 6019