قرقاول نژاد سوین هو

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ قرقاول نژاد سوین‌هو (Swinhoe Pheasant) بومی کشور تایوان بوده و زیستگاه اصلی‌اش جنگل‌هایی با ارتفاع کمتر از ۲۱۰۰ متر از سطح دریا می‌باشد. نگهداری از این نژاد قرقاول به علت نیاز کم به فضای نگهداری و تولیدمثل آسان حتی در فضاهای کوچک کار بسیار آسانی است بنابراین نگهداری از آن به افراد مبتدی و بی‌تجربه توصیه می‌شود.

قرقاول‌های سوین‌هو پرندگان مقاومی هستند، جنس نر این نژاد دارای رنگ‌های متالیک و براق بوده و به علت نگهداری، تکثیر و پرورش آسان نسبت به دیگر نژادهای قرقاول زینتی، مورد توجه مجموعه‌داران بوده و از جمعیت و شمار خوبی برخوردار است.

تاریخچه

رابرت سوین هو سال ۱۸۶۲ میلادی.

نگهداری قرقاول نژاد سوین هو

محل نگهداری قرقاول نژاد سوین‌هو

جهت نگهداری از یک جفت قرقاول سوین‌هو حداقل به فضایی بالغ بر ۱۰ مترمربع نیاز است، هرچه فضای بزرگ‌تری برای  نگهداری پرنده داشته باشید، از لحاظ نگهداری، حفظ سلامت پرنده، پرورش و تکثیر مناسب‌تر می‌باشد.

نکته: در صورتی که فضای محل نگهداری کمتر از حداقل فضای ذکر شده است، باید ارتفاع آن در حدود ۱/۵ متر در نظر گرفت تا از پروبال زدن و پرواز قرقاول و برخورد با دیواره‌های لانه و در نتیجه آسیب دیدگی احتمالی پرنده و شکستن بال‌ها و پرها به خصوص در نواحی دم جلوگیری شود.

برای نگهداری ماکیان به خصوص انواع نژاد قرقاول، باید از بستری مناسب استفاده کرد که شامل: کاه و کلش، خاک دستی، شن و ماسه و یا سبوس است، این ترکیب مانع از نفوظ رطوبت شده و همچنین به علت حساس بودن پاهای قرقاول‌ها بستر مناسب مانع از خراب شدن پاهای حیوان می‌شود.

تغذیه قرقاول نژاد سوین هو

تغذیه قرقاول سوین‌هو

قرقاول سوین‌هو در زیستگاه‌های طبیعی خود از گیاهان و میوه‌ها، حشرات و بذر گیاهان تغذیه می‌کند. در اسارت نیز می‌توان از دان صنعتی مرغداری، کنسانتره، پلیت قرقاول، دانه پارس، دانه غلات و سبزیجات تازه برای تغذیه آنها، استفاده کرد.

سن بلوغ

سن بلوغ قرقاول‌ها در حدود ۲ سالگی می‌باشد.

تولیدمثل

در محیط طبیعی و باز با شروع بهار و در اردیبهشت ماه، و در محیط مسقف و سرپوشیده با شرایط زیستی مناسب در تمام طول سال امکان تخمگذاری وجود دارد.

تعداد تخم‌های گذاشته شده در سال

۱۲ الی ۲۴ عدد تخم می‌باشد.

زمان در آمدن جوجه‌ها از تخم 

جوجه‌های قرقاول، ۲۵ روز بعد از خوابیدن جنس ماده بر روی تخم‌ها از تخم درمی‌آیند.

نر و ماده قرقاول نژاد سوین هو

منبع: پرنده جنگل