قرقاول نژاد ریوز

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ خواستگاه اولیه قرقاول نژاد ریوز، بخش‌های مرکزی کشور چین می‌باشد و زیستگاه طبیعی آنها شامل مناطق و نواحی جنگلی و کوهستانی است.

خصوصیات ظاهری قرقاول ریوز

قرقاوول ریوز، بسیار زیبا و فریبنده با پرهایی قهوه‌ای رنگ و براق، و خال‌های سفید و سیاه است، پرهای نواحی صورت به رنگ سفید همراه با نوار سیاه رنگی که از منقار تا پشت سر کشیده شده است. دارای طوقی برروی گردن و دمی زیبا و بلند که حدود۱۵۰ سانتی‌متر طول دارد. پاها به رنگ خاکستری و نوک سفید رنگ است.

این گونه از قرقاوول از لحاظ شکل ظاهری بسیار زیبایی که دارد به‌عنوان پرنده زینتی مورد توجه دوستداران پرندگان زینتی و مجموعه‌داران قرار دارد.

قرقاول ریوز

تغذیه

تغذیه قرقاول در طبیعت شامل: دانه‌ها، میوه‌ها و حشرات، و در اسارت: می‌توان در تغذیه این گونه قرقاوول از ترکیبی از دان صنعتی قرقاوول، کنسانتره و سبزیجات استفاده کرد.

لانه نگهداری قرقاول ریوز

از آنجایی که پاهای قرقاوول بسیار حساس است و همچنین برای حفظ سلامتی و تمیزی پرها، نیاز به بستری مناسب است که پوشیده از شن، ماسه نرم یا پوشال و کلش باشد.

بخاطر داشتن دم بلند و جثه بزرگ، حداقل فضا برای نگهداری یک جفت قرقاوول ریوز ۱۰مترمربع به بالا است که برای حفظ سلامتی و فعالیت زیستی طبیعی و تولیدمثل الزامی می‌باشد.

توجه: در صورتی که فضای نگهداری را حداقل درنظر گرفته‌اید بهتر است ارتفاع (سقف) ۱۵۰سانتی‌متر باشد زیرا به علت پرزدن و پرواز قرقاوول و برخورد به دیوارها احتمال صدمه دیدن پرنده بالاست. همچنین برای حفظ سلامت پرهای دم پرنده بهتر است محل نگهداری فضای مدور و بدون گوشه باشد تا از شکستن پرهای دم جلوگیری شود.

خصوصیات ظاهری قرقاول ریوز

سن بلوغ

حدوداً یک سالگی.

فصل زاد و ولد قرقاول ریوز

اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت ماه.

فصل زاد و ولد قرقاول ریوز

تعداد تخمگذاری در سال و زمان جوجه‌درآوری

قرقاول ریوز در سال ۱۴ تا ۲۸ تخم گذاشته و زمان در آمدن جوجه‌ها از تخم ۲۵ روز است.

لانه نگهداری قرقاول ریوز

گردآوری و تنظیم: پرنده جنگل