ماهی پوزه خرگوشی

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ ماهی پوزه خرگوشی (Chinese Hi Fin Banded Shark) با نام‌های بسیاری از جمله ماهی شارک باله بلند چینی، ماهی مکنده آسیایی و شارک راه‌راه چینی شناخته می‌شود. پوزه خرگوشی در اصل زیر گروه ماهیان شارک و یکی از قدیمی‌ترین ماهیان این گونه  محسوب می‌شود. ماهی پوزه خرگوشی دارای باله‌ی پشتی بسیار بلند و رنگ راه‌راه بر روی بدن است.

با گذشت زمان و مسن‌تر شدن ماهی، رنگ بر روی بدن کم رنگ‌تر می‌شود. این ماهی در طبیعت تا حدود ۹۰ سانتی‌متر رشد می‌کند. اما در آکواریوم تنها ۴۰ تا ۵۰ سانتی‌متر رشد می‌کند که البته این اندازه نیز عدد قابل توجهی است.

ماهی شارک باله بلند چینی

با گذشت زمان و بزرگ‌تر شدن ماهی، پوزه خرگوشی نسبت به شرایط آب حساس‌تر می‌شود. لذا فیلتراسیون قوی و تامین اکسیژن کافی برای این ماهی ضروری است. لازم به ذکر است که این ماهی به آکواریومی بزرگ با حداقل حجم ۱۲۵ گالن نیاز دارد. دمای ۱۵ تا ۲۷٫۵ درجه سانتی‌گراد و پی‌هاش ۶٫۵ تا ۷٫۵ برای این ماهی مناسب است.

شارک راه‌راه چینی

پوزه خرگوشی ماهی‌ای صلح‌جو است و این ویژگی در محیط طبیعی زندگی‌اش نمایان‌تر است. این ماهی تخم‌گذار به نور زیادی در آکواریوم احتیاج ندارد. پوزه خرگوشی موجودی همه‌چیزخوار است. اما بهتر است که در رژیم غذایی این ماهی، بیشتر غذاهای گیاهی قرار بگیرند. غذاهایی همچون خزه و جلبک‌های رشد یافته در ته آکواریوم و کرم خونی منجمد برای این ماهی مناسب است. لازم به ذکر است که غذای این ماهی باید به گونه‌ای باشد که در کف آکواریوم قرار بگیرد.

بهتر است که این ماهی با ماهی‌هایی هم اندازه ی خود و نسبتاً صلح‌جو نگهداری شود. همچنین پوزه خرگوشی با انواع کت فیش‌ها نیز سازگاری دارد.

ماهی مکنده آسیایی

منبع: mahieman