اسب نژاد ایتالین هیوی درافت

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ اسب نژاد ایتالین هیوی درافت (Italian Heavy Draft) ممتازترین اسب سنگین وزن ایتالیاست که به عنوان اسب سنگین وزن کشاورزی هم شهرت دارد.

این اسب شباهت آشکاری به اسب برتن دارد که تاثیر مهمی روی این اسب گذاشته است. اسب هیوی درافت در منطقه فرر در شمال کشور ایتالیا و در طول نیمه دوم قرن نوزدهم از آمیزش اسب ناپلئونی با اسب عرب و اسب هاکنی به منظور تولید اسب کاری سبک وزن و فعال منشا گرفت. 

خصوصیات اسب ایتالین هیوی درافت

در دوره‌های مختلفی برای توپخانه و کشاورزی نیاز به وجود اسب خیلی شدید شد و در نتیجه پرورش‌دهندگان استفاده از نژادهای دیگر به خصوص اسب بلنایز را شروع کردند. سپس در دهه 1920 میلادی نریان‌های خالص برتن برای ایجاد نژادی از اسب استفاده شدند که امروزه به اسب ایتالین هیوی درافت معروف است.

کاربری اسب هیوی درافت ایتالیایی

اسب خوش قیافه و جذاب، چاق، کوتاه و عضلانی ایتالین هیوی درافت به خاطر ساختار و گام‌های فعال معروف است. این اسب قادر به حفظ سرعت حتی به هنگام کشیدن بارهای سنگین است. اندام‌های حرکتی بسیار قوی، مفاصل بزرگ و ماهیچه مناسبی دارد. هرچند نیاز به این اسب مانند هرجای دیگر کاهش یافته ولی هنوز هم برای کار روی برخی مزارع کوچک و نیز برای تولید گوشت استفاده می‌شود.

اسب هیوی درافت ایتالیایی

منبع: اطلس رنگی نژادهای اسب‌های ایران و جهان نوشته دکتر علی نصیریان و همکاران