میوه‌های مناسب برای همستر

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ غذای همستر باید از دانه‌های خشک، آجیل و مواد غذایی گیاهی باشد؛ اما دامپزشکان توصیه می‌کنند که بهتر است از سبزی‌ها و میوه‌های مناسب هم در برنامه غذایی این جوندگان استفاده کرد؛ زیرا این محصولات حاوی مواد مغذی و پروتئین‌هایی هستند که برای همستر مناسب است. البته انتخاب این مواد غذایی و تعیین میزان آن‌ها به عهده دامپزشک است. اگر می‌خواهید که بهترین غذا را به این جونده زیبایتان بدهید اما نمی‌دانید که چه به او بدهید، در این مطلب با ما همراه باشید.

همسترها عاشق غذاهای تازه، مانند میوه‌ها و سبزی‌ها هستند؛ اما باید توجه داشت که اگر فقط به او میوه و سبزی بدهیم ممکن است او دچار اختلالات گوارشی شود. ما حتماً باید در کنار میوه‌ها و سبزی جات غذاهای خشک را هم به همستر بدهیم و این دامپزشک است که این غذای خشک و مقدار آن را تعیین می‌کند. در تغذیه همسترها باید از میوه‌های کم‌کالری استفاده کرد چراکه همسترها مستعد چاقی هستند و چاقی هم برای آن‌ها مضر است.

گلابی یکی از بهترین میوه‌هایی است که می‌تواند در برنامه غذایی همستر جای داشته باشد چراکه این میوه میزان فیبر بالایی دارد و نباید از رژیم غذایی همستر حذف شود. گلابی میوه‌ای کم‌کالری است و برای همستر بسیار مفید است زیرا به پاک‌سازی بدن همستر کمک می‌کند و عملکرد روده او را تنظیم می‌کند. وقتی می‌خواهید به همسترتان گلابی بدهید باید آن را به‌خوبی بشویید، برش بزنید و بدون هسته و باپوست به او بدهید؛ بهتر است گلابی هر دو هفته یک‌بار در برنامه غذایی همستر باشد.

هندوانه نیز میوه‌ای کم‌کالری و ایده‌آل برای همستر است. هندوانه نیز مانند گلابی باید بدون هسته به همستر داده شود زیرا هسته آن برای این جونده خطرناک است. میزان بالای آب از مزیت‌های هندوانه است و ازآنجایی‌که این میوه می‌تواند آب بدن همستر را تأمین کند گزینه‌ای ایده‌آل برای تغذیه این جونده است.

توت‌فرنگی نیز از آن دسته میوه‌هایی است که برای همستر مناسب است. این میوه سرخ‌رنگ نه‌تنها سرشار از فیبر است بلکه ویتامین و مواد معدنی گوناگونی را به بدن همستر می‌رساند. خاصیت ادرارآوری توت‌فرنگی به بهبود سلامت بدن همستر کمک می‌کند. فراموش نکنید که این میوه را قبل از این‌که به همستر بدهید، به‌خوبی بشویید.

بیشتر بدانیم:
رژیم غذایی مناسب برای همستر
مصرف آب در همسترها
دلایل ریزش موی همستر

سیب یکی دیگر از میوه‌های مفید برای همستر است. اگرچه سیب کالری کمی ندارد، اما به دلیل فواید متعددی که دارد بهتر است در برنامه غذایی همستر وجود داشته باشد. سیب، هاضمه همستر را بهبود می‌دهد و کمک می‌کند تا دندان‌های همستر تحلیل نروند. توصیه می‌شود که سیب را کامل در اختیار همستر قرار دهید تا به‌راحتی خودش گاز بزند و بجود؛ فراموش نکنید که سیب را قبل از دادن به همستر بشویید، پوست آن را نگیرید اما دانه‌های آن را درآورید.

کیوی و هلو نیز ازجمله میوه‌های مناسب برای همسترها هستند. پوست کیوی و هسته هلو قبل از دادن به همستر باید گرفته شود. این میوه‌ها مقدار زیادی آب دارند، کالری آن‌ها بسیار کم و میزان کربوهیدرات آن‌ها زیاد است؛ این دو میوه نه‌تنها باعث افزایش وزن همستر نمی‌شوند، بلکه وضعیت روده او را بهبود می‌دهند. فراموش نکنید که چاقی همستر برای سلامت آن‌ها بسیار مضر است.

توجه داشته باشید که زمانی که به همستر میوه می‌دهید میوه را بشویید و اگر لازم است پوست و هسته آن را بگیرید. توصیه می‌شود که در طول هفته مقداری غذای تازه، سبزی و میوه به همستر بدهید. البته باید دقت داشت که میزان این غذاهای تازه زیاد نباشد.

بد نیست بدانید که میوه‌هایی چون انگور، موز و آووکادو برای همستر سمی هستند؛ البته همستر این میوه‌ها را دوست دارد اما هرگز نباید این میوه‌ها را در اختیار او گذاشت.

منبع: ITPet


برچسب ها: