رژیم غذایی مناسب برای همستر

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ غذا دادن به همسترها بخش اعظم نگهداری از آنها می‌باشد. همسترها نیز مانند بقیه حیوانات نیاز به تنوع غذایی دارند. همچنین بسیاری از غذاها برای همستر مضر می‌باشد. نکات مهم تغذیه همسترها عبارتند از:

غذاهای آماده همستر بهترین غذا برای همستر می‌باشند. این غذاها دقیقا با توجه به نیاز غذایی همستر تهیه شده‌اند. همسترها به تغییر غذا عادت ندارند، در صورتی‌که نوع غذای آنها را می‌خواهید عوض کنید باید کم‌کم عوض کنید.

در صورتی از تخم مغزها برای تغذیه همستر استفاده می‌کنید، حتما از تخمه آفتابگردان برای تغذیه همستر استفاده کنید.

غذای خانگی همستر

دادن میوه تازه به همستر

می‌توانید هر روز یا یک روز در میان مقدار کمی میوه و سبزیجات به همستر بدهید. هفته‌ای یکبار می‌توانید مقداری تخم‌مرغ پخته به همستر به عنوان پروتئین بدهید. اضافی میوه و سبزیجات تازه را از قفس خارج کنید. هسته میوه‌ها برای همستر سمی هستند، قبل از دادن میوه به همستر هسته آنها را جدا کنید.

میوه و سبزیجات مناسب همستر:

سیب بدون هسته

گلابی

هلو

آلو

توت

کشمش

شلغم

هویج

اسفناج

جعفری

کدو

کاسنی

گل کلم

کلم بروکلی

لوبیا سبز

مارچوبه

غذای اصلی همستر

دادن مواد غذایی سفت به همستر

هفته‌ای یکبار به همستر خود غذای سفت بدهید اینکار برای سالم وتیز ماندن دندان‌های همستر ضروری می‌باشد. می‌توانید آن را از قفس آویزان کنید تا همستر برای خوردن آن تحرک هم داشته باشد.

غذاهای مضر برای همستر

غذاهای ممنوعه و مضر برای همستر

لیست غذاهای ممنوعه برای همستر :

لوبیا

پیاز

سیب‌زمینی

برگ گوجه فرنگی

ریواس

میوه‌های خانواده مرکبات

شکلات

الکل

آبنبات

آبخوری همستر

خرید ظرف آب مخصوص همستر

همسترها در آب خوردن در ظرف مشکل دارند و امکان دارد درون ظرف آب بیافتند. یک ظرف مخصوص آب همستر خریداری کرده و با آب جوشیده آن را پر کنید. هفته‌ای یکبار ظرف آب را تمیز کنید.

مقدار غذای همستر

شیوه درست غذا دادن به همستر

روزی یکبار صبح یا شب به همستر غذا دهید. حرفه‌ای‌ها بهترین موقع غذا دادن به همستر را صبح یا شب می‌دانند. بعضی افراد غذا دادن در شب را بهتر می‌دانند زیرا همسترها حیوانات شب‌زی هستند.

ظرف غذای همستر

خرید کاسه سرامیکی. همسترها می‌توانند کاسه‌های پلاستیکی را چنگ بزنند، که باعث رشد باکتری می‌شود. استفاده از ظرف کوچک به جای ظرف بزرگ نیز پیشنهاد می‌شود. هفته‌ای یک‌بار ظرف غذا را تمیز کنید.

مقدار غذای روزانه همستر

روزی یک قاشق سوپخوری به همستر غذا بدهید. از دادن غذای اضافه به همستر خودداری نمایید، خیلی از افراد بعد از غذا دادن به همستر متوجه سریع خالی شدن ظرف می‌شوند. همسترها غذای خود را پنهان می‌کنند بنابراین نگران چیزی نباشید.

منبع: سایت koorook