گربه‌های ارزان قیمت

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ گربه‌ها عشق هستند و عشق را بهایی نیست! هرگز نباید ارزش یک گربه را به قیمت روی آن دانست. اما متأسفانه، هنگامی‌که برای خرید گربه خانگی اقدام می‌کنید، قیمت یکی از عوامل مهم و تصمیم گیرنده در این زمینه است. پس اگر شما هم با هزینه‌ای محدود به‌دنبال خریدن گربه‌ای برای خود هستید، بهتر است که به لیست عنوان شده در این مقاله توجه کنید. 

بد نیست بدانید گربه‌هایی با نژادهای متفاوت در جاهای متفاوت، قیمتی متفاوت خواهند داشت. بهای گربه‌ها با نژادهای شناخته شده‌تر از آنجائی‌که همیشه در بازار هواخواه دارند، همواره رو به افزایش است. بنابراین کسی که بودجه‌ای محدود دارد قادر به ابتیاع این نژادها نخواهد بود. بسیاری نژادهای دیگر هستند که به همان زیبایی و شیرینی گربه‌های گران می‌باشند اما با بهایی بسیار پایین‌تر قابل خریداری هستند و حتی این امکان را به شما می‌دهد تا دوتا بخرید. حالا بیایید بعضی از آنها را در لیست زیر بشناسیم. 

گربه بدون دم مانکس (Manx cat) 

(200 – 275 $) 

یکی از صمیمی‌ترین نژاد گربه‌های جهان، نژاد مانکس است که به بهای تنها 200 دلار به فروش می‌رسد.

گربه نژاد وان ترکیه‌ای (Turkish Van)

(200 تا 325 $)

گربه نژاد وان ترکیه‌ای که به عنوان گربه شناگر نیز شناخته می‌شود، در مقایسه با سایر نژادها نسبتاً درشت و بزرگ است که وزنش حتی تا 10 کیلوگرم هم می‌رسد.

گربه نژاد هاوانای قهوه‌ای (Havana Brown)

(200 تا 325 $)

نژاد هاوانای قهوه‌ای در انگلیس و به دنبال ترکیب دو نژاد سیامی و گربه‌های سیاه بومی به‌وجود آمد. گربه‌ای  دوست داشتنی با چشمانی درخشان است. 

گربه نژاد اورینتال (The Oriental)

(200 تا 450 $) 

نژاد اورینتال که با عنوان Oriental Shorthair (اورینتال کوتاه مو) نیز شناخته می‌شود، بسیار به گربه‌های نژاد سیامی شبیه هستند، چه از نظر ظاهری و چه از نظر رفتاری.

گربه نژاد سیامی (Siamese cat‭‬)

(200 تا 450 $)

سیامی‌ها از اولین نژادهای شناخته شده از گربه‌های اورینتال هستند و صمیمانه‌ترین رفتار را در میان گربه‌ها با انسان دارند؛ در واقع این گربه‌ها عشق دو طرفه را باور دارند.

گربه نژاد کرنیش رکس (Cornish Rex)

(200 – 550 $) 

گربه‌های کرنیش رکس از ایالات متحده هستند و در زمره بهترین گربه‌ها با طبیعت هایپوآلرژنیک (کمترین میزان حساسیت‌زایی) می‌باشند. پوشش موی بدن آنها فِر و کوتاه و بسیار نرم است. این گربه در زمره سیزدهمین نژاد گربه محبوب جهان است.

گربه نژاد هیمالین (Himalayan)

(300 – 375 $) 

گربه‌های هیمالین که با عناوین Colorpoint Longhair و یا Colorpoint Persian نیز شناخته می‌شوند، یکی از معروف‌ترین نژاد گربه‌های مو‌بلند هستند. آنها چشمانی براق و خوشرنگ همانند سیامی‌ها و موهایی بلند و زیبا همانند گربه‌های پرشین دارند. در رنگ‌بندی‌های متفاوت دیده می‌شوند و با توجه به قیمت آن حیوان خانگی فوق‌العاده‌ای هستند.

گربه نژاد کوتوله مانچکین (Munchkin)
(300 تا 425 $) 

اگر بخواهیم صادق باشیم گربه‌های مانچکین بهتر از آن هستند که در این لیست بگنجند؛ آنها یکی از بهترین و بانمک‌ترین گربه‌ها هستند، از نظر ظاهری و از نظر ذاتی دانا و زیرک به نظر می‌رسند، هزینه نگهداری آنها اندک و‌هایپوآلرژنیک (با حساسیت‌زایی کم) هستند.

سایر گربه‌هایی که در این لیست جای می‌گیرند

همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم، قیمت یک نژاد خاص از گربه‌ها بسته به محل و زمان متفاوت، فرق می‌کند بنابراین شمردن تعداد کمی از گربه‌ها و معرفی آنها به عنوان کم‌قیمت‌ترین‌ها کار سختی است. ما برخی از این نژادها را لیست‌وار در بالا به شما ارائه کردیم اما هنوز نژادهایی هستند که نسبتاً با بهایی کم می‌توان آنها را خریداری نمود و بهای بچه گربه این نژادها بین 200 تا 900 دلار است آنها شامل:

 گربه Snowshoe (کفش برفی)، the American Bobtail (امریکن بابتیل)، the Birman (بیرمنی)، the Burmese (نژاد برمه‌ای)، the Tonkinese (تونکینیز)، the Cymric (سیمریک)، the Nebelung (نبلانگ)، the Devon Rex (دون رکس)، the Exotic Shorthair (اگزوتیک مو کوتاه)، the Bombay (بمبئی)، the Burmilla (بورمیلا)، the Balinese (بالینیز)، the Somali (گربه سومالی)، the Colorpoint Shorthair ،the Ocicat (اوسیکت)، the Japanese Bobtail (بابتیل ژاپنی)، the LaPerm (لاپرم)، the Abyssinian (حبشی) و غیره می‌باشد. 

چگونه می‌توانیم گربه‌ای با نژاد نسبتاً ارزان را به بهایی مناسب‌تر تهیه کنیم؟ 

نژادهایی را که ما در لیست بالا عنوان کردیم نسبتاً به قیمت مناسب می‌توان خریداری نمود. اما بعضی از آنها می‌توانند برای بسیاری از عاشقان گربه‌ها دور از دسترس باشند. اما نگران نباشید چرا که در اینجا ما به شما نکاتی می‌آموزیم که بتوانید آنها را به بهایی مناسب‌تر و یا حتی اگر خیلی خوش شانس باشید رایگان تهیه کنید .

به نزدیک‌ترین پناهگاه حیوانات مراجعه کنید

در پناهگاه حیوانات، احتمال زیادی هست که شما بتوانید گربه دلخواهتان را با قیمتی بسیار مناسب‌تر از آنچه که در فروشگاه‌های حیوانات خانگی دیده‌اید خریداری کنید. علاوه بر این ممکن است حیوان شما خدماتی همچون واکسیناسیون و عقیم‌سازی را نیز دریافت کرده باشد. اما مهم‌تر از تمامی اینها، شما نه تنها جان یک موجود زنده بی‌پناه را نجات داده‌اید بلکه زندگی او را تغییر می‌دهید.

در رسانه‌های اجتماعی جستجو کنید

در صورتی‌که نتوانستید گربه دلخواهتان را از پناهگاه حیوانات پیدا کنید، هنوز یک شانس دیگر دارید. در وب سایت‌ها و گروه‌های مجازی که در زمینه یافتن و واگذاری حیوانات خانگی فعالیت دارند عضو شوید. در صورتی‌که خوش شانس باشید، این فرصت را می‌یابید تا گربه دلخواهتان را به رایگان و یا با بهایی بسیار اندک بگیرید.

ناگزیرید نژادی غیر اصیل بیابید

درصورتی‌که هنوز موفق نشده‌اید گربه‌ای با نژاد خالص را در محدوده بودجه خود بیابید، ناگزیرید که نژادی غیر اصیل را انتخاب کنید. به دلیل پیوند دادن نژادهای مختلف، معمولاً گربه‌های غیر اصیل بسیار ارزان‌تر، سالم‌تر و پرتحرک‌تر هستند. علاوه بر این، آنها در رنگ‌های مختلف و با تنوع بسیار بیشتری در دسترس هستند. اینها گربه‌هایی هستند که به نژاد خاصی تعلق ندارند. چنانچه تصمیم دارید از این نوع گربه داشته باشید، به شما توصیه می‌کنیم به جای بچه گربه، یک گربه بالغ که خوب تربیت شده باشد را انتخاب کنید چرا که به سختی می‌توان گفت یک بچه گربه – به خصوص اگر از نژاد خالص نباشد – در بلوغ چه گربه‌ای خواهد شد!

منبع: سایت ITpet