جان گردشگر بریتانیایی توسط گربه هار گرفته شد

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ مسئولان بهداشت انگلستان می‌گویند یک شهروند بریتانیایی پس از ابتلا به هاری در جریان تعطیلاتش در مراکش، جان باخته است.

اداره بهداشت عمومی انگلستان گفته است که این فرد بر اثر گاز یک گربه به هاری مبتلا شده بود.

این اداره با انتشار تذکری برای افرادی که به خارج از بریتانیا سفر می‌کنند، توصیه کرده از تماس با حیوانات در کشورهایی که این بیماری عفونی در آن وجود دارد، بپرهیزند.

هاری در حیوانات وحشی و خانگی بریتانیا وجود ندارد اما بین سال‌های ۲۰۰۰تا ۲۰۱۷ میلادی پنج بریتانیایی "توسط حیواناتی در خارج از کشور" به این بیماری دچار شده‌اند.

اما برخی از انواع خفاش‌ نوعی عفونت شبیه هاری را با خود منتقل می‌کنند.

میکروگرافی الکترونی ویروس هاری

میکروگرافی الکترونی ویروس هاری

بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت، این بیماری در بیش از ۱۵۰ کشور در جهان وجود دارد و سالانه ده‌ها هزار نفر، عمدتا در آسیا و آفریقا در نتیجه ابتلا به آن جان می‌دهند.

دولت بریتانیا می‌گوید کشورهای شمال آفریقا مثل مراکش، الجزیره و تونس در میان ۱۳۹ کشوری هستند که خطر بیماری هاری در آنها بالا است.

اداره بهداشت عمومی انگستان جزئیات بیشتری درباره فردی که در اثر هاری جان داده، منتشر نکرده است.

بیشتر بدانیم:

تب خراش گربه

توکسوپلاسموز (toxoplasmosis)

آیا بیماری هاری ریشه‌کن شده است؟

هاری نوعی عفونت ویروسی است که روی مغز و سیستم عصبی مرکزی تاثیر می گذارد و در اثر گاز گرفتگی و خراشیدگی توسط حیوانی که به آن مبتلا باشد، به انسان منتقل می‌شود.

تا حال موردی که نشان دهد این ویروس از انسان به انسان منتقل شده، ثبت نشده است.

آخرین مورد ثبت‌شده ابتلا به هاری در بریتانیا به سال ۲۰۱۲ برمی‌گردد. در آن زمان یک فرد بریتانیایی به خاطر گاز گرفتگی توسط یک سگ در آسیای جنوبی به این بیماری مبتلا شد.