ماهی آنجل سفید خجالتی

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ ماهی آنجل سفید خجالتی گونه‌ای از ماهی‌های آنجل است که دارای رنگ سفید می‌باشد. برخی از آن‌ها دارای رنگ زرد بر روی سر هستند. در ماهی‌های جوان یک نوار قرمز بر روی چشم ماهی وجود دارد که با افزایش سن این نوار محو می شود.

بهترین تانک برای این ماهی، تانکی همراه با گیاه  و حداقل حجم ۱۱۰ لیتر دارای آب با پی‌هاش حدود ۵ تا ۷ می‌باشد. در آکواریوم این ماهی می‌توان تخته سنگ نیز قرار داد. اما باید توجه داشت که فضای کافی برای شنای این ماهی وجود داشته باشد.

خصوصیات آنجل سفید خجالتی

بهترین راه برای جفت‌گیری از این ماهی این است که تعدادی از این ماهی در یک آکواریوم نگهداری شود تا جفت مورد نظر یکدیگر را پیدا کنند. پس از جفت‌گیری یک مکان صاف برای تخم‌گذاری لازم است. این مکان صاف می‌تواند یک تخته سنگ، یک برگ پهن و یا داخل کوزه باشد. دمای لازم برای تخم‌ریزی حدود ۳۰درجه است و جریان آب نیز باید ملایم باشد. در هنگام تخم‌ریزی ماهی ماده بر روی سطح صاف دراز کشیده و تخم‌ریزی می‌نماید و سپس در پشت آن ماهی نر اسپرم خود را بر روی تخم‌ها ترشح می‌کند. بعد از حدوداً ۳ روز نوزادان از تخم خارج می‌شوند. در این هنگام باید آن‌ها را با نوزاد میگو یا غذاهای بسیار ریز تغذیه نمود تا زمانی که آن‌ها به اندازه‌ی کافی رشد کنند و بتوانند غذاهای معمولی را دریافت کنند.

این ماهی را باید با انواع غذاها از سبزیجات گرفته تا غذاهای گوشتی تغذیه نمود.غذاهای خشک و همچنین یخ‌زده مانند کرم خونی  نیز مناسب است.

آنجل سفید خجالتی با ماهی‌هایی مانند گوپی، مولی، پلاتی، دم شمشیری، تترا، رازبورا، گورامی و کریدوراس سازگاری دارد و می‌توان آن‌ها را در کنار هم نگهداری کرد.

آنجل سفید خجالتی

منبع: سایت mahieman