زوجی که از طریق ذهن با حیوانات حرف می‌زنند

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ یک زوج انگلیسی ادعا می‌کنند که با روشی عجیب و متفاوت و تنها با اتکا بر قدرت‌های ذهنی قادر به برقراری ارتباط و حرف زدن با حیوانات هستند. آنها می‌گویند با تحلیل چهره حیوانات می‌توانند ذهنشان را بخوانند و با آنها از نظر ذهنی تعامل برقرار کنند. این زوج چنز ۵۰ ساله و برثیویت ۴۳ ساله ادعا می‌کنند که موهبت و استعداد حرف زدن و برقراری ارتباط با حیوانات را دارند. 

این زن می‌گوید با نگاه کردن به چهره یک اسب توانسته به اندوه او پی ببرد و اینکه اسب مورد نظر از بودن در خانه صاحبش غمگین بوده است و یا یک سگ از این که لباس انسان به او پوشانده‌اند ابراز نارضایتی کرده است.

افراد زیادی که حیوانات خانگی دارند از این زوج درخواست کمک کرده‌اند. آنها درباره رفتار عجیب و غریب حیوانات سؤال می‌پرسند؛ برای مثال چرا حیوان خانگی ما مضطربانه در خانه گشت می‌زند؟ و یا آیا حیوان خانگی من از بودن با من احساس خوشبختی می‌کند یا نه؟

بیشتر بدانیم:

از حالات بدن گربه چه می‌فهمیم؟

دلایل خرخر کردن گربه‌ها

هشت نشانه از سگ‌هایی که نیاز به توجه بیشتر صاحبانشان دارند

البته پژوهشگران همواره تأکید می‌کنند که درک زبان حیوانات از طریق بررسی خلق و خوی حیوانات موضوع عجیبی نیست. برای مثال گربهها وقتی احساس رضایت دارند خرخر می‌کنند. خرخر گربه‌ها یک روش برقراری ارتباط با دوستانشان است، چون گربه‌ها با فرکانس و صدایی خرخر می‌کنند که به فواصل دور نمی‌رسد. خرخر کردن ‏و دیگر صدا در آوردن‌ها با فرکانس پایین در بین پستانداران، اصولاً مربوط به موقعیت‌های اجتماعی مثبت ‏است: غذا دادن، حمام کردن، دراز کشیدن و دوستانه بودن. ‏

در عین حال گربه‌ها در حالت تهاجمی ضربه می‌زنند و در صورت داشتن تمایلات جنسی صدای کشیده و بلندی دارند. جنبش‌ها و حرکت‌های فیزیکی بخش مهمی از ارتباط برقرار کردن با حیوانات است. برای مثال سگ که دمش را تکان می‌دهد به ما می‌گوید: حوصله‌ام سر رفته و می‌خواهم بازی کنم.

منبع: تابناک با تو