ماهی گلدفیش رایکین Ryukin Goldfish

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ ماهی گلدفیش رایکین (Ryukin Goldfish) دارای انحنایی در پشت، شکمی بزرگ و باله‌های بلند پر مانند است. دهان کوچک و بدن سه گوش از مشخصه‌های دیگر این ماهی است. گلدفیش رایکین دارای رنگ‌های متفاوتی از جمله قرمز- سفید، قرمز- سیاه و قرمز است.

گلدفیش رایکین

آکواریومی با حداقل حجم ۳۰ گالن همراه با گیاهان مقاوم سردسیری برای این ماهی مناسب است. ماهی گلدفیش به سادگی سنگ‌های کف آکواریوم را جابجا می‌کند و در صورتی که گیاهان آکواریوم به اندازه کافی مقاوم نباشند، ماهی به ریشه‌های آن ها صدمه وارد می‌نماید. دمای ۱۸ تا ۲۳٫۵ درجه سانتی‌گراد و پی‌هاش ۶٫۵ تا ۷٫۵ برای این ماهی مناسب است.

گلدفیش رایکین در زمان تولیدمثل حرکات منحصر به فردی از خود نشان می‌دهد. این ماهی در هر مرتبه تخمریزی در حدود ۱۰۰۰ عدد تخم تولید می‌کند. لاروها پس از ۵ تا ۶ روز از تخم خارج می‌شوند. پس از جذب زرده زیر شکم لاروها لازم است که آن ها را با تکه‌های کوچک غذا تغذیه نمود.

گلدفیش ریوکین

لازم است که گلدفیش رایکین را با غذاهای زنده و غذاهای خشک تغذیه نمود. در حدود ۳۰درصد از رژیم غذایی این ماهی را باید غذاهای زنده تشکیل دهند.

گلدفیش رایکین با سایر گونه‌های گلدفیش و برخی از لجن‌خوارها سازگاری دارد.

منشا این ماهی ژاپن است که در ظاهر شبیه دم چتری است. این ماهی کمی پرخاشگری نسبت به گونه‌های ضعیفتر از خود دارد. پس باید آنها را با ماهی‌های قویتر ویا تک گونه گلدفیش نگهداری کرد. ریوکین معمولا خیلی در آب سرد نمی‌تواند دوام بیاورد. همچنین نسبت به ماهی قرمز حساس است. مشخصه‌ای ریویکن را متمایز می‌سازد باله پشتی آنها است.

ماهی گلدفیش رایکین

منبع: mahieman.com