ماهی گلدفیش ردکپ

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ ردکپ به معنی کلاه سرخ است، نامگذاری این نژاد هم به دلیلی برآمدگی سرخ رنگ روی سر آن است. این ماهی زیبا بومی آسیا بوده بدن مرواریدوار سفید و یک برآمدگی قرمز روشن ومشخص بر روی سر این ماهی، زیبایی آن را دو چندان کرده است این ماهی به عنوان یکی از محبوب‌ترین گونه‌های گلد فیش در جهان شناخته شده است.

ماهی ردکپ بومی آسیا بوده بیشتر در کشورهای چین و ژاپن یافت می‌شود اما به دلیل اینکه جمعیت آن را در جهان کنترل کنند اقلب در بیشتر کشورها این ماهی تکثیر و پرورش داده می‌شود.

ماهی گلدفیش ردکپ

هنگامی که شرایط آب مناسب و همچنین تغذیه خوب درنظر گرفته شود غده موجود در سر ماهی به صورت زیباتر و خوشرنگ‌تر رشد کرده و باعث زیبایی دوچندان در این ماهی می‌گردد. همچنین دم چادر مانند این ماهی که به زیبایی در آب آن را تکان می‌دهد هر بیننده‌ای را به خود جذب می کند.

در کنار این ماهی ‌توان از ماهیان و گیاهانی که در دمای پایین قدر زنده ماندن را دارند استفاده نمود البته باید به این نکته توجه داشت که ماهی رد کپ علاقه زیادی به جابه‌جا کردن شن کف تانک و گیاهان دارد که به همین خاطر باید از گیاهان با مقاومت بالا استفاده نمود.

برای غذا زیاد سخت‌گیر نیست و از غذاهایی مثل تترا گلدفیش، تترامین و ... که ترجیحاً مارک‌های معتبری باشند می‌توانید استفاده کنید.

گلدفیش ردکپ

بیشتر بدانیم:

ماهی سیکلید دارف (Dwarf Cichlid)

ماهی گلدفیش ساراسا (Sarasa Comet)

نام علمی: Carassiusauratus

نام عمومی: گلدفیش ردکپ 

خلق و خو: صلح‌جو و بسیار آرام

بومی: آسیا

رژیم غذایی: همه چیز خوار

سایز نهایی : 8 الی 10اینچ (20 الی26 سانتی‌متر)

دما: F 64 - 75 ° 

سطح نگهداری: آسان

حجم تانک مناسب: 30گالن (135 لیتر)

خصوصیات گلدفیش ردکپ

منبع:www.petco.com

گلدفیش ردکپ
خوراک گلدفیش ردکپ