اسب نژاد ولادیمیر هیوی درافت

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ اسب کلاید سدال در پرورش اسب ولادیمیر هیوی درافت (Vladimir Heavy Draft) اسب کاری و سنگین وزن استان‌های ولادیمیر و ایوانت در شمال شرق مسکو نقش مهمی ایفا کرد. در طول سال‌های اولیه قرن گذشته مادیان نژادهای سنگین وزن از انگلستان و فرانسه وارد شدند تا با مادیان محلی منطقه آمیزش کنند و اسب کاری سنگین وزن و خوبی تولید شود.

نژاد اسب موردنظر خود را بیابید

اسب ولادیمیر هیوی درافت

از موثرترین مادیان‌های وارداتی می‌توان اسب‌های کلاید سدال، لرد جیمز و بردر برند را که در سال 1910 میلادی وارد شدند و همین طور اسب گلن آلبین را نام برد. علاوه بر این اسب‌ها نریان نژاد شایر به میزان کمتر و احتمالاً تعدادی از اسب‌های نژاد کلیولند بی، سافوک، آردنیز و پرچرون نیز مورد استفاده قرار گرفتند. آمیزش‌ها با موفقیت انجام شد و اسب سنگین وزن و قدرتمندی به وجود آمد که به اسب کاری و سنگین ولادیمیر معروف شد و در سال 1946 میلادی به عنوان نژادی خالص شناخته شد.

اسب نژاد ولادیمیر هیوی درافت

طبیعت آرام این نژاد مهار آنرا آسان می‌کند و گام‌های فعال وی باعث شده تا علیرغم جثه عظیم برای کشیدن کالسکه‌های بزرگ و سه اسبه به کار رود. مزیت دیگر این اسب بلوغ زودرس آن می‌باشد. ولادیمیر در سه سالگی رشد خوبی کرده و می‌تواند به عنوان اسب تخمی استفاده شود. نریان این نژاد به خاطر درصد بالای باروری معروف می‌باشد. از معایب برخی اسب‌های ولادیمیر پشت نسبتاً بلند و قفسه سینه صاف آنها است. ولادیمیر از بزرگترین نژاد‌های اسب سنگین وزن روسی است. نریان این نژاد حدود 207 سانتی‌متر ارتفاع و 758کیلوگرم وزن و مادیان آن فقط کمی کوچکتر بوده و 196سانتی‌متر ارتفاع و 685کیلوگرم وزن دارد.

اسب ولادیمیر هیوی درافت

منبع: اطلس رنگی نژادهای اسب های ایران و جهان نوشته دکتر علی نصیریان و همکاران