قناری نژاد استفورد

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ قناری نژاد استفورد (stafford canary) از انواع جدید قناری می‌باشد که جدیدترین گونه بعد از نژاد فایف فنسی ( قناری نژاد فایف فنسی در سال 1950بوجود آمده است.) می‌باشد.

قبل از ایجاد این گونه از قناری استانداردهای مربوطه تعیین و در سال 1970 گروهی از پرورش‌دهندگان تلاش نمودند از قناری قرمز (سرخ رنگ) یک گونه قناری کاکل دار قرمز ایجاد نمایند. بنابراین آنها استاندارد را مشخص کردند و درصدد ایجاد این گونه برآمدند.

قناری استفورد کاکل دار

قناری استافورد از جمله قناری‌های با فرم بدنی خاص می‌باشد و جذابیت آن مربوط به فرم بدنی این نژاد است. استفورد از آمیزش قناری گلاستر با قناری رد فاکتور بوجود آمده است. این نوع قناری بصورت بدون کاکل و کاکل‌دار تکثیر شده است که می‌تواند دارای زمینه رنگ قرمز یا سرخ باشد.

طول آن حدود 13 سانتی‌متر می‌باشد و به رنگ موزاییک نیز تکثیر شده است و از محبوبیت خاصی برخوردار است. این نژاد در سال 1980در انگلستان بوجود آمده و در سال 1987در نمایشگاه ملی انگلستان به نمایش گذاشته شده است. در سال 1990بعنوان یک گونه جدید از قناری در انگلستان به ثبت رسیده و در سال 1992 در کشور آمریکا به رسمیت شناخته شده است.

قناری نژاد استفورد

این نژاد بسیار کمیاب می‌باشد. چنانچه این قناری از لحاظ نور، غذای مناسب و همچنین در محیط امن نگهداری شود قادر به تکثیر می‌باشد و در هنگام تکثیر باید توجه داشت که نوع کاکل‌دار با کاکل‌دار جفت‌اندازی نشود و ضمناً از لحاظ رنگ نیز نوع فراست با یکدیگر جفت‌اندازی نمی‌شوند.

قناری استافورد

منبع: قناری کده


برچسب ها: