اسب نژاد باشکیر

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ اسب کوچک نژاد باشکیر (Bashkir horse) متعلق به دامنه‌های جنوبی کوهستان اورال است و نام خود را از منطقه باشکیرسکی یعنی محل نگهداری این گله‌ها گرفته است. این اسب هم برای یراق‌بندی و مالبندی و هم برای سواری مناسب است و قرن‌ها به عنوان اسب کاری و تامین‌کننده گوشت و شیر استفاده شده است. این اسب دارای بدنی چاق و کوتاه و یال و دم ضخیمی است.

نژاد اسب موردنظر خود را بیابید

اسب باشکیر موفرفری

اسب باشکیر موفرفری

در فضای آزاد قابلیت تحمل درجه حرارت 30 تا 40 درجه سانتی‌گراد را دارد و قادر است شرایط سرما و یخبندان و کولاک شدید را نیز تحمل کند. برای یافتن خوراک می‌تواند یک متر برف را بکند. به علاوه به سبب دارا بودن اندام‌های حرکتی بسیار محکم قادر است بدون نعل‌بندی کار کند. این اسب بدون شک یکی از نژاد‌های کاری در بین نژادهای اسب یا پونی جهان است.

مشخصات ایب باشکیر

نوعی از اسب باشکیر هم در شمال غرب ایالات متحده وجود دارد و این نظریه را تقویت می‌کند که اجداد این اسب‌ها بر روی خشکی بین آسیا و آفریقای شمالی مهاجرت کرده‌اند. اسب بر اساس اعتقاد عمومی در عصر یخبندان در شمال قاره آمریکا منقرض شده و زمانی که کاشفان اسپانیایی این سرزمین را کشف کردند دوباره پا به عرصه نهاد بنابراین به احتمال زیاد این اسب در همین اواخر از روسیه آورده شده است.

اسب باشکیر

منبع: اطلس رنگی نژادهای اسب های ایران و جهان نوشته دکتر علی نصیریان و همکاران