اسب تنسی واکینگ

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ منشا اسب نژاد تنسی واکینگ (Tennessee Walking Horse) به اسب ناراگانست پیسر برمی‌گردد و مانند اسب‌های سدل برد و میسوری فوکس تروتر به عنوان اسب سوارکاری پرورش یافته است. طرز گام‌برداری این اسب‌ها در نژادهای دیگر دیده نمی‌شود. این اسب که در اصل به نام پلنتیشن واکینگ هورس جنوبی یا تنسی تروتر مشهور بود بسیار ارزشمند برای حمل ونقل کشاورزانی بود که بازدید از مزرعه را انجام می‌دادند. این اسب در حالت استفاده از زین اسبی راحت سریع و قدرتمند است و خلق وخوی رام و مطیعی دارد.

نژاد اسب موردنظر خود را بیابید

اسب تنسی واکینگ

اسب نر پایه برای این نژاد اسبی به نام بلک الان بود که در سال 1903 وارد تنسی شد. پدر بلک الان از یورتمه روهای سدل برد و مادر آن یک مورگان بود. بلک الان یورغه‌رو با یورتمه‌روهای تنسی یا اسب تنسی پیسر آمیزش داده شده تا پیشگامان واکینگ هورس امروزی را به وجود آورد. در سال 1914 آمیزش این اسب با نژاد سدل برد باعث شد تا پرورش‌دهندگان در تولید خصوصیات بهتر و خالص‌تر موفق شوند. اسب‌های واکینگ هورس امروزی که به عنوان نوع نسبتا قوی‌تر سدل برد توصیف می‌شود ترکیبی از نژادهای تروبرد، مورگان، سدل برد و استاندارد برد می‌باشد. انجمن پرورش‌دهندگان اسب واکینگ تنسی در سال 1935 در لویزنبرگ و تنسی تشکیل شد و در نهایت در سال 1947 واکینگ به عنوان نژاد شناخته شد.

اسب نژاد اسب تنسی واکینگ

اسب‌های واکینگ اسب‌های سوارکاری و دارای استعدادهای گوناگونی هستند. خلق و‌خوی مهربان آنها را برای سوارکاران تازه کار مناسب می‌کند. همچنین این اسب‌ها در میدان نمایش معروف هستند.

سوارکار تنسی واکینگ

منابع: اطلس رنگی نژادهای اسب های ایران و جهان نوشته دکتر علی نصیریان و همکاران

نژاد اسب موردنظر خود را بیابید