نجات فک خزری از تور ماهیگیران

به گزارش «سرویس حیات وحش» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ به نقل از پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران؛ به دنبال تماس ماهیگیران مستقر در صیدگاه فریدپاک در استان گلستان مبنی بر گرفتار شدن یک فک خزری در تور ماهیان خاویاری، دامپزشک و پرسنل مرکز تحقیقاتی – درمانی فک خزری عازم منطقه مذکور شدند.

دامپزشک مرکز درمانی تحقیقاتی – درمانی فک خزری در این رابطه گفت: این فک به لحاظ جنسیت نر و نابالغ (حدودا ۳ الی ۴ ساله) بوده که بر اثر تقلا در تور دچار جراحات سطحی بر روی پوست شده بود.

دکتر امیر شیرازی اظهار داشت: پس از درمان زخم‌ها و تاول‌های سطحی و انجام آزمایشات لازم این فک ساعاتی بعد در دریای خزر رهاسازی شد.

گرفتاری فک خزری در تور ماهیگیران

اغلب ماهیگیران می‌پندارند که فک ها از ماهیان تجاری که منبع ارزشمند اقتصادی برای آنان هستند، تغذیه می‌کنند. به همین سبب به محض مشاهده فک‌ها آنها را با ضربات پارو می‌کشند.

برگزاری چندین دوره آموزشی جهت افزایش آگاهی صیادان محلی نسبت به اهمیت گونه در معرض انقراض فک خزری باعث شده است صیادان به ویژه صیادان استان گلستان به محض مشاهده فک‌های گرفتار در تورهای ماهیگیری مراتب را به ادارات محیط زیست اطلاع داده و از آسیب رساندن به فک‌ها خودداری کنند.

رها کردن فک خزری


برچسب ها: