گلدفیش چشم آسمانی

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ ماهی گلدفیش تلسکوپی (telescope eye goldfish) با نام‌های گلدفیش چشم آسمانی و گلدفیش چشم اژدهایی نیز شناخته می‌شود. علت نامگذاری این ماهی با این اسامی، چشم‌های برجسته و بیرون زده ماهی است. گلدفیش تلسکوپی یکی از قدیمی‌ترین گونه‌های شناخته شده چینی است. گلدفیش تلسکوپی دارای تنوع رنگ زیادی است. رنگ‌هایی شامل قرمز- سفید، سفید پنبه‌ای و قرمز.

چشم این ماهی از ابتدای تولد دارای برجستگی نیست. بلکه پس از ۱ تا ۳ ماه این برجستگی به وجود می‌آید. هرچه چشم‌های این ماهی بیرون زده‌تر و متقارن‌تر باشد ارزش ماهی بیشتر خواهد شد.

گلدفیش تلسکوپی یک نمونه منحصربه فرد است که برای اولین بار در سال ۱۸۷۰ میلادی به بازار ارزه شد.

گلدفیش چشم آسمانی

آکواریومی با حداقل حجم ۳۰ گالن همراه با گیاهان مقاوم سردسیری برای این ماهی مناسب است. ماهی گلدفیش به سادگی سنگ‌های کف آکواریوم را جابجا می‌کند و در صورتی که گیاهان آکواریوم به اندازه کافی مقاوم نباشند، ماهی به ریشه‌های آن‌ها صدمه وارد می‌نماید. دمای ۱۸ تا ۲۳.۵ درجه سانتی‌گراد و پی‌هاش ۶.۵ تا ۷.۵ برای این ماهی مناسب است.

گلدفیش چشم اژدهایی

گلدفیش تلسکوپی در زمان تولیدمثل حرکات منحصر به فردی از خود نشان می‌دهد. این ماهی در هر مرتبه تخم‌ریزی در حدود ۱۰۰۰ عدد تخم تولید می‌کند. لاروها پس از ۵ تا ۶ روز از تخم خارج می‌شوند. پس از جذب زرده زیر شکم لاروها لازم است که آن‌ها را با تکه‌های کوچک غذا تغذیه نمود.

لازم است که گلدفیش تلسکوپی را با غذاهای زنده و غذاهای خشک تغذیه نمود. در حدود ۳۰‌درصد از رژیم غذایی این ماهی را باید غذاهای زنده تشکیل دهند.

گلدفیش تلسکوپی با سایر گونه‌های گلدفیش و برخی از لجن‌خوارها سازگاری دارد.

گلدفیش چشم آسمانی

منبع:ماهی من بلاگفا