گلدفیش چشم حبابی

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ ماهی طلایى چشم حبابى حقیقتاً ماهى عجیب و غریبى است. کیسه‌هاى بزرگ و پر از مایع زیر چشم‌هاى این نژاد از ماهى‌هاى طلایى دو دم کاملاً مشخص هستند و به هنگام شنا تکان مى خورند. بقیه بدن تخم‌مرغى شکل و سطح پشتى فاقد باله است.
ماهی گلدفیش چشم حبابی

رنگ‌بندى آن متغیر اما اغلب زرد نارنجى متالیک است. حباب‌ها در سن ۶ تا ۹ ماهگى رشد خویش را آغاز مى‌کنند و در دو سالگى به حداکثر اندازه مى‌رسند. این حباب‌هاى پر از آب آنچنان بزرگ مى‌شوند که جلوى دید ماهى را مى‌گیرند و حتى براى شنا نیز مزاحمت ایجاد مى‌کنند. به راحتى پاره مى‌شوند و دیگر رشد نمى‌کنند یا دوباره خیلى کند تشکیل مى‌شوند. علاوه بر این عفونت نیز مى‌کنند.

به همین دلیل نگهدارى آن به مبتدیان توصیه نمى‌شود. بهتر است این ماهى را تنها و در آکواریومى اختصاصى نگهداشت و از به کار بردن وسایل تزئینى لبه تیز در آن خوددارى کرد.

این ماهی باله پشتی کوچکی دارد و با توجه شکل خاصی که دارد، سطح پشتی آن جهت حرکت مناسب است و حباب‌ها کاملا با اندازه و رنگ آن سازگار می‌باشد.

با توجه به محل اقامت ماهی، حباب‌ها ساختار ویژه خود را می‌گیرد و می‌توانند مناسب وضعیت ماهی و یا بسیار غیرقابل توجه شوند.

ماهی چشم حبابی

منابع:سایت آلامتو - سایت آفتابیر - سایت نچرال جئوگرافیک