گلدفیش ساراسا

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ ماهی گلدفیش ساراسا از دسته گلدفیش‌های تک دم است. ساراسا بومی کشور چین است. اما به علت تکثیر گسترده، اکنون در تمام کشورهای جهان یافت می شود. گلدفیش ساراسا ماهی سخت جانی است. این ماهی دارای رنگ قرمز براق با تکه‌های سفید است.

آکواریوم مناسب برای گلدفیش ساراسا آکواریومی با حداقل حجم ۱۸۰ لیتر دارای کف شنی و تزئینات با تخته سنگ و گیاهان مقاوم است. این ماهی متناسب با حجم آکواریوم رشد می‌کند و در صورتی که حجم آکواریوم به اندازه کافی نباشد به رشد ماهی صدمه وارد خواهد شد. این ماهی علاقه زیادی به خوردن ریشه گیاهان نشان می‌دهد. لذا توصیه می‌شود که اطراف ریشه گیاهان با تکه‌های سنگ پوشانده شود. ساراسا قدرت سازگاری با دماهای متفاوت را دارد. این ماهی می‌تواند در دمای ۲ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد زندگی کند. پی‌هاش ۶.۸ تا ۷.۲ برای این ماهی مناسب است.

گلدفیش ساراسا

ماهی نر با توجه به لوله مقعر خود قابل شناسایی از ماهی ماده است. در هر بار تخم‌ریزی حدود ۱۰۰۰ عدد تخم تولید می‌شود که لاروها پس از ۶ روز از تخم خارج می‌شوند. لازم است که لاروها با غذاهای زنده کوچک تغذیه شوند. رنگ بچه ماهی‌ها تقریباً پس از ۸ ماه ظاهر می‌شود.

گلدفیش ساراسا را می‌توان با غذاهای خشک بسته‌بندی شده که پروتئین آنها بیش از ۳۰درصد نباشد تغذیه نمود.

گلدفیش ساراسا با ماهی کوی و سایر گلدفیش‌های هم اندازه‌ی خود سازگاری دارد.

ماهی گلدفیش

منبع:وبلاگ ماهی من بلاگفا