ماهی سیکلید پرچمی‌

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ ماهی سیکلید آکارای پرچمی با نام سیکلید خندان قرمز هم شناخته می‌شود. زیستگاه این ماهی برزیل است. به طور ساده‌تر این ماهی را با نام سیکلید پرچمی می‌شناسند. آکارای پرچمی ماهی‌ای بسیار صلح‌جو است که بر خلاف سایر سیکلیدها حتی به برگ گیاهان نیز صدمه وارد نمی‌کند.

آکواریومی با حداقل حجم ۳۰ گالن به همراه بستری با شن ریز تا متوسط برای این ماهی مناسب است. بهتر است با قرار دادن تخته سنگ در آکواریوم فضاهایی را برای پنهان شدن این ماهی فراهم نمود. همچنین این ماهی به فضاهای باز فراوانی برای شنا کردن نیاز دارد. این ماهی حداکثر تا ۵ سانتی‌متر رشد می‌کند. دمای ۲۵ تا ۲۷٫۵ درجه سانتی‌گراد و پی‌هاش ۶٫۰ تا ۷٫۰ برای آکارای پرچمی مناسب است.

سیکلید آکارای پرچمی

تکثیر این ماهی کار چندان سختی نیست. ماهی ماده بر روی سطوح صاف مانند برگ گیاهان و تخته سنگ‌ها تخم‌ریزی می‌نماید. لارو‌ها پس از ۷ تا ۱۰ روز از تخم خارج می‌شوند. این ماهی رشد سریعی دارند و نوزادان این ماهی پس از ۵ ماه به بلوغ می‌رسند.

ماهی سیکلید پرچمی‌

سیکلید پرچمی از جمله ماهیان گوشتخوار است که می‌توان آن را با انواع غذاهای بسته بندی مخصوص سیکلید‌ها تغذیه نمود. همچنین استفاده از کرم خونی منجمد در رژیم غذایی این ماهی موجب تحرک و شادابی بیشتر ماهی می‌شود.

ماهی سیکلید پرچمی

منبع: ماهیان زینتی