ماهی سیکلید طاووسی آبی

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ زیستگاه ماهی سیکلید طاووسی آبی، کناره‌های ماسه‌ای و سنگلاخی دریاچه مالاوی در آفریقا است. ماهی نر دارای رنگ آبی روشن و آبی متالیک بر روی بدن است. در حالی که ماهی ماده قهوه‌ای رنگ است.

حداقل حجم آکواریوم این ماهی باید ۱۹۰ لیتر باشد و درون آن تخته سنگ قرار گیرد و کف آن با ماسه پوشانده شود. ماهی نر معمولاً با نوع خود رفتار پرخاشگرانه انجام می‌دهد و این رفتار زمانی دیده می‌شود که ماهی دیگری وارد قلمرو ماهی شود. بهتر است که در هر آکواریوم به ازای هر ماهی نر، سه یا چهار ماهی ماده قرار داده شود. دمای ۲۲ تا ۲۷٫۵ و پی‌هاش ۷٫۸ تا ۸٫۵ برای این ماهی مناسب است.

سیکلید طاووسی آبی

در زمان جفتگیری رنگ ماهی نر روشن‌تر شده و رنگ زرد بر روی بدن آن نمایان‌تر می‌شود. در دوره جفتگیری، ماهی نر مهاجم‌تر از قبل خواهد شد. در این دوره نیز باید در آکواریوم چندین ماهی ماده وجود داشته باشد. با این کار استرس ماهی‌ای که تخم‌ها را حمل می‌کند از بین خواهد رفت. دوره تخم‌ریزی سه هفته به طول می‌انجامد. لازم است که لاروها با نوزاد میگوی آب شور تغذیه شوند.

سیکلید طاووسی

لازم است که در رژیم غذایی این ماهی انواع غذاهای گیاهی و پروتئینی قرار گیرد. همچنین مصرف غذای زنده نیز در رشد سیکلید طاووسی بسیار موثر است.

بهتر است که این ماهی با سایر سیکلیدهای دریاچه مالاوی و گربه ماهی‌های آفریقایی نگهداری شود تا مشکلی در آکواریوم ایجاد نشود.

ماهی سیکلید طاووسی

منبع: سایت ماهیان زینتی