سیکلید سالوینی

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ ماهی سیکلید سالوینی با نام‌های سیکلید سه رنگ و سیکلید شکم زرد نیز شناخته می‌شود. سالوینی بومی جنوب مکزیک و شمال آمریکای مرکزی است. این ماهی دارای بدنی زرد به همراه تعدادی خال از پشت چشم تا دم است. باله‌های این ماهی دارای رنگ فیروزه‌ای درخشانی هستند. مشخصه دیگر سیکلید سالوینی چهار خط افقی بر روی سر ماهی است.

ماهی سیکلید سالوینی

سیکلید سالوینی به آکواریومی با حداقل حجم ۵۰ گالن به همراه تخته سنگ و تزیینات چوبی نیاز دارد. تخته سنگ و تکه‌های چوب فضاهایی را برای پنهان شدن ماهی فراهم می‌کنند. گیاهان آکواریوم این ماهی باید ریشه‌های مقاومی داشته باشند و همچنین اطراف ریشه‌های آن‌ها با تکه‌های سنگ پوشانده و محافظت شود.

سیکلید سالوینی برخلاف سایر سیکلید‌ها به ایجاد حفره در کف آکواریوم علاقه چندانی ندارد. به همین دلیل گیاهان آکواریوم این ماهی از امنیت نسبتاً خوبی برخوردارند. سالوینی با سیکلیدهای مهاجم کوچک‌تر از خود نیز سازگاری دارد. اما در زمان جفتگیری ممکن است به آن‌ها صدمه وارد کند. دمای ۲۲ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد و پی‌هاش ۷٫۰ تا ۸٫۰ برای این ماهی مناسب است.

سچلاید سالوینی

تشخیص جنسیت از روی لوله جفتگیری امکان‌پذیر است. سیکلیدهای سالوینی والدین خوبی برای فرزندان خود هستند و هر دو با هم از نوزادان مراقبت می‌نمایند. ماهی ماده پس از تمیز کردن یک سطح صاف درون آکواریوم، بر روی آن تخم‌ریزی می‌نماید. ماهی‌های ماده با توجه به اندازه خود در هر بار تخم‌ریزی تا ۵۰۰ عدد تخم تولید می‌کنند.

سیکلید سالوینی موجودی همه‌چیزخوار است و باید با انواع غذاهای خشک و منجمد تغذیه شود. غداهایی مانند کرم خونی منجمد و خشک و همچنین پلانکتون دریایی برای این ماهی مناسبند.

سیکلید سالوینی با سایر سیکلید‌های آمریکای جنوبی و انواع کتفیش‌ها سازگاری دارد.

ماهی سیکلید سالوینی

منبع: سایت ماهیان زینتی