قیمت تخم مرغ

به گزارش «سرویس اقتصاد داخلی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ به نقل از تسنیم؛ به دلیل معدوم‌سازی ۱۰‌میلیون قطعه مرغ تخمگذار و افزایش مصرف شیرینی فروشی‌ها در شب عید، قیمت تخم‌مرغ در کمتر از ۳ روز کیلویی ۸۰۰ تومان گران شد که مرغ فروشان هم دنبال مرغ ۸۰۰۰ تومان هستند.

ناصر نبی‌پور در گفت‌و گو با تسنیم اظهار کرد: هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب مرغداری به 5‌هزار و 200 تومان رسیده و طی 3 روز 800 تومان افزایش قیمت داشته است.

وی افزود: قیمت تخم‌مرغ در اویل هفته 4‌هزار و 300 تا 4‌هزار و 400 تومان بود که به خاطر معدوم‌سازی 10‌میلیون قطعه مرغ تخمگذار به دلیل شیوع آنفلوآنزای مرغی نرخ آن افزایش یافته است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران ادامه داد: در کنار عامل کاهش تعداد مرغ تخمگذار به دلیل آنفلوآنزای پرندگان، باید به موضوع افزایش قیمت هرساله تخم‌مرغ در این مقطع زمانی یعنی 20 بهمن تا 20 اسفند اشاره کرد.

وی تصریح کرد: قنادی‌ها و صنایع کیک‌پزی هر ساله در این مقطع خرید عمده‌ای برای تهیه محصولات مورد نظر خود انجام می‌دهند که این موضوع نیز در بالارفتن نرخ تخم‌مرغ برای مردم تاثیرگذار است.

همچنین رئیس انجمن مرغ گوشتی با اشاره به افزایش قیمت مرغ در بازار گفت: با توجه به هزینه‌های تولید قیمت 7‌هزار و 500 تومان تا 8‌هزار تومان برای مرغ گرم منطقی است.

محمد یوسفی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: قیمت مرغ برای مصرف‌کنندگان کمی افزایش یافته اما باید در نظر داشت که این افزایش قیمت علاوه بر اینکه چشم‌گیر نیست بلکه منصفانه است.

وی افزود: با توجه به هزینه‌های تولید  قیمت 7‌هزار و 500 تومانی تا 8‌هزار تومان برای مرغ گرم منطقی است زیرا باید بتواند هزینه‌های تولیدکنندگان را نیز پوشش دهد.

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی ادامه داد: قیمت امروز مرغ در میادن میوه تره‌بار 6‌هزار و 500 تومان برای مصرف‌کننده به فروش می‌رسد، هرچند که نرخ این محصول در برخی از نقاط تهران  7‌هزار و 500 تومان نیز قیمت دارد.

وی با اشاره به اینکه قیمت مرغ در میادین میوه و تره‌بار ملاک عمل ما قرار دارد تصریح کرد: نرخ امروز مرغ گرم به‌صورت عمده در میدان بهمن 6‌هزار 800 تومان تا 6‌هزار و 900 تومان به فروش می‌رسد و هیچ کمبودی در تولید این محصول در کشور وجود ندارد.

یوسفی گفت: در شرایط فعلی قیمت مرغ با احتساب وارد آمدن ضرر و زیان برای مصرف‌کننده نرخ پایینی دارد و این صنعت نیازمند کمک دولت برای کاهش هزینه‌های تولید است.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی نرخ هر کیلوگرم مرغ در خرده‌فروش را 7‌هزار و 850 تومان اعلام کرد در حالی قیمت این محصول در نقاط مختلف شهر  7‌هزار تومان تا 8 هزار تومان به فروش می‌رسد.

گفتنی است نرخ هر کیلوگرم مرغ نسبت به هفته گذشته 250 تومان تا 350 تومان افزایش داشته است.


برچسب ها: