قیمت گوشت قرمز و مرغ

به گزارش «سرویس اقتصاد داخلی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ به نقل از ایرنا؛ مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام: میزان ذخایر گوشت قرمز حدود ۲۵‌هزار تن و مرغ ۵۰‌هزار تن است.

«علیرضا ولی» تولید داخلی گوشت قرمز و مرغ را خوب ارزیابی کرد و افزود: اکنون موجودی گوشت قرمز بخش خصوصی ۲۰‌هزار تن و شرکت پشتیبانی امور دام نزدیک به پنج‌هزار تن است، ضمن آنکه ۵۰‌هزار تن ذخیره مرغ داریم.

وی اظهار داشت: برای ایام نوروز و هر زمان که بازار نیاز داشته باشد، این محصولات به منظور متعادل کردن قیمت‌ها از طریق بورس و فروشگاه‌ها عرضه می‌شود.

این مقام وزارت جهاد کشاورزی موضوع کمبود و گرانی گوشت در بازار کشور را رد کرد و آن را سرو صدایی از سوی دلالان برای دریافت مجوز واردات دانست.

ولی با بیان اینکه تولید داخلی گوشت قرمز بالای ۸۰۰‌هزار تن است، تصریح کرد: با توجه به نیاز سالانه ۹۰۰‌هزار تن گوشت قرمز تنها به ۹۰ تا ۱۰۰‌هزار تن واردات این محصول نیاز است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام ادامه داد: کسری حدود ۱۰۰‌هزار تنی گوشت قرمز با مشارکت این شرکت و بخش خصوصی جبران خواهد شد.

وی گفت: بیش از ۸۰‌درصد کسری گوشت قرمز توسط بخش خصوصی از برزیل به صورت منجمد وارد و با قیمت مورد تایید ستاد تنظیم بازار عرضه می‌شود.

ولی خاطر نشان کرد: در هشت ماهه امسال از حدود ۱۰۰‌هزار تن گوشت مورد نیاز وارداتی، ۶۰‌هزار تن توسط بخش خصوصی و شرکت پشتیبانی امور دام تامین شده که بخشی از آن برای تنظیم بازار ماه‌های رمضان، محرم و صفر توزیع شده است.

وی افزود: بقیه کسری گوشت قرمز مورد نیاز نیز برای تنظیم بازار شب عید در حال ورود به کشور است و جای نگرانی نیست.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام ذخیره ۶‌هزار تن گوشت قرمز را از برنامه‌ها و تکالیف این شرکت عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به موجودی پنج‌هزار تنی شرکت پشتیبانی امور دام، یک‌هزار تن باقیمانده را تامین می کنیم.

وی اضافه کرد: تلاش کردیم در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از دامداران از این ۶‌هزار تن برنامه ذخیره گوشت قرمز، ۳‌هزار تن از محل تولیدات داخلی و دام بومی کشور تامین شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در عین حال افزود: بخشی از ذخایر گوشت قرمز را از طریق دام بومی سیستانی تامین می‌کنیم.

وی اظهار داشت: گوشت گوساله منجمد شده توسط شرکت پشتیبانی امور دام با قیمت هر کیلو ۲۲۵‌هزار ریال عرضه می‌شود.

ولی در ادامه از عرضه گوشت مرغ از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و غرفه‌های میادین میوه و تره‌بار خبر داد و این اقدام را حرکتی به منظور عرضه مستقیم این محصول و کوتاه کردن دست دلالان عنوان کرد.

وی افزود: در مناطقی که تولید مرغ بیش از مصرف باشد، این شرکت آماده خریداری مرغ اضافی به منظور تنظیم بازار، متعادل کردن قیمت و عرضه در ایام اوج مصرف و تقاضای بازار است.

ولی با اشاره به اینکه این شرکت تمام زمینه‌ها را برای خرید مرغ سایز فراهم کرده است، گفت: اکنون در حال جمع‌آوری این محصول هستیم، ضمن اینکه امسال برای نخستین بار، مرغ منجمد قطعه‌بندی شده خریداری می‌کنیم.

وی وزن مرغ سایز مورد خریداری را حداکثر تا دو کیلوگرم عنوان کرد.