ماهی سیکلید موری

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛  ماهی سیکلید موری (Moorii Cichlid) با نام سیکلید دلفینی نیز شناخته می شود. این ماهی لاجوردی انتخاب بسیار مناسبی برای آکواریومی همراه با سایر سیکلیدهای آفریقایی است. هنگامی که ماهی نر به رشد خوبی برسد یا به عبارتی به بلوغ برسد، زائده‌ای غده مانند بر روی پیشانی این ماهی ظاهر می‌شود.

آکواریومی دارای چیدمانی همراه با تخته سنگ و حاوی سایر گونه‌های سیکلید دریاچه مالاوی برای این ماهی مناسب است. ممکن است که وجود گیاه برای سایر گونه‌های موجود در آکواریوم مفید باشد. اما باید توجه داشت که  سیکلیدهای موری بزرگ و بالغ به گیاهان صدمه وارد می‌کنند. ممکن است که این ماهی با سایر ماهی‌های کوچک‌تر از خود رفتاری خشونت‌آمیز داشته باشد. دمای ۲۲ تا ۲۷٫۵ درجه سانتی‌گراد و پی هاش ۷٫۸ تا ۸٫۵ برای این ماهی مناسب است. سیکلید موری به نور زیادی احتیاج ندارد و معمولاً در سطح میانی آکواریوم شنا می‌کند.

سیکلید موری

پس از تخمگذاری، ماهی ماده تخم‌ها را در دهان خود نگهداری می‌نماید. پس از ۱۲ تا ۱۸ روز لاروها از تخم خارج می‌شوند. بعد از خروج لاروها از دهان مادر آن‌ها دیگر توانایی بازگشت به مکان اولیه را ندارند. در صورت وجود شرایط مناسب در آکواریوم، اکثر گونه‌های سیکلید به راحتی در آکواریوم تولیدمثل می‌کنند. یک گروه کوچک شامل ۵ تا ۷ ماهی ماده و یک ماهی نر مقدمات جفتگیری را فراهم می کند. بهتر است که برای این کار از ماهیان کوچک به بلوغ رسیده استفاده کرد و از ماهی‌های نسبتاً بزرگ استفاده ننمود.

سیکلید دلفینی

سیکلید موری جانوری گوشتخوار است و باید غذاهای پروتئینی در رژیم غذایی این ماهی قرار گیرند. غذاهایی همچون پلانکتون، میگوی آب شور و کرم خونی برای این ماهی مناسب است.

سیکلید موری با سایر گونه‌های سیکلید آفریقایی و انواع گربه ماهیان آفریقایی سازگاری دارد.

منبع: سایت ماهیان زینتی

ماهی سیکلید دلفینی