حیواناتی که "پست سیاسی" گرفتند!

به گزارش «سرویس حیات وحش» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ سیاست دنیای خودش را دارد و بسته به موقعیت جغرافیایی، تعریفی متفاوت را می‌گیرد. نکته جالب اینکه در برخی مناطق، به منظور تکریم از حیوانی که کار مهمی را انجام داده، یک پست سیاسی به صورت افتخاری به آن اهدا می‌شود که در ادامه مواردی را به شما معرفی خواهیم کرد.

دوکِ بی‌رقیب

دوک نام سگ 9 ساله‌ای از نژاد سگ کوهستان پیرینه یا "گریت پیِرنیز" است که برای سومین دوره به عنوان شهردار کومورانت در مینسوتای آمریکا به کار خود ادامه می‌دهد. اما این سگ احتمالا کار خاصی انجام داده که تا این اندازه محبوب است! دوک در انتخابات اوت 2016 اصلاً کار دشواری نداشت و به‌راحتی تمام رقبای خود را کنار زد. ساکنین شهر نیز از سیاست‌های دوک و عملکرد کلی او رضایت دارند.


دوک بی رقیب
 

سوسیس؛ محبوب دل‌ها!

سوسیس از دو کانال به دنیای شهرت نزدیک شده است: او هم ستاره رمان‌های کارآگاهی خودش بود و هم اینکه در سال 2001 در انتخابات شهرداری مارسی فرانسه، کاندید شده بود.

سوسیس از نژاد داشهوند بوده و زندگی تراژیکی را پشت سر گذاشته است. او میان زباله‌ها پیدا شد و انجمن محافظت از حیوانات فرانسه آن را نجات داد. سپس سوسیس به چاپخانه "لوکِلر دو سود" مارسی سپرده شد که در آنجا چندین رمان با محوریت قهرمانانه سوسیس به چاپ رسید. شهرت او بیشتر و بیشتر شد تا اینکه در سال 2001، نامزد انتخابات شهرداری مارسی شد.

شعار سوسیس در انتخابات جالب بود: «به امید داشتن جامعه‌ی انسانی‌تر» او اما در نهایت با 4.5 درصد آرا در مقام ششم قرار گرفت. اما این مسئله از محبوبیت سوسیس کم نکرد تا اینکه صاحبان این سگ از شهرت او برای برجسته کردن نا‌عدالتی‌ها در فرانسه استفاده کردند. سوسیس در سال 2009 در یک برنامه تلویزیونی حضور پیدا کرد و تمام درآمدش را به انجمن محافظت از حیوانات فرانسه تقدیم کرد. سوسیس در حال حاضر 16 سال سن دارد.


سوسیس، محبوب دلها
 

شایعات در مورد او کم نبود!

شایعات در مورد مرگ سیاستمداران کم ساخته نمی‌شود و استابز نیز اصلاً از این لحاظ مستثنی نیست. استفانی اندرز، صاحب مغازه ناگِلی یعنی محل نگهداری استابز، می‌گوید: «به هر کسی که آن شایعه را در ماه مه 2016 ساخت، باید بگویم که اصلا بامزه نبود. استابز کاملا حالش خوب است و هیچ مشکلی هم ندارد.»

استابز از سال 1997 میلادی به عنوان شهردار افتخاری تالکیتنا انتخاب شده و حتی محبوبیت او پس از حمله یک سگ در سال 2013 دوچندان شده است. این گربه در حال‌حاضر بیش از 35000 فالوئر در فیسبوک دارد. احتمال می‌رود سن استابز، استابز، شهردار تالکیتنای آلاسکا، حدود 19 سال باشد.


استفانی اندرز
 

رقابت بین "انسان و بز" بر سر شهردار شدن

در دهه 80 یک رقابت طنزآلود بین یک انسان و یک بز به نام "کلِی هنری" بر سر شهرداری شهر لاهیتاس تگزاس بوجود آمد. طبیعی بود که یک انسان آن انتخابات را پیروز شود، اما از آنجایی که عملکرد وی خوب نبود، بز انتخابات بعدی را برد.

کلِی هنری و خاندانش توانستند قدرت را نسل به نسل در اختیار خود داشته باشند. پس از هنری کلی، فرزندش یعنی هنری کلی دوم شهردار شد که توسط پسرش کشته شد. هنری کلی سوم اینک شهردار لاهیتاسِ تگزاس است. این خاندان به "بی اعصاب بودن" شهرت دارند.


بز شهردار
 

کاندیدایی که خورده شد!

ییپیی‌ها در کنوانسیون دموکراتیک ملی شیکاگو در سال 1968 یک خوک را کاندیدای خود کردند و شعار انتخاباتی آن‌ها این بود: «آن‌ها یک رئیس جمهور را کاندیدا کردند که انسان‌ها را می‌خورد. ما رئیس جمهوری را کاندیدا می‌کنیم که مردم آن را می‌خورند.»

اعتراض ییپی‌ها به جنگ ویتنام، ناکام ماندن یکپارچگی نژادی و اجتناب از دو حزبی شدن کشور بود. آن‌ها با کاندیدا کردن یک خوک قصد داشتند به وضعیت موجود و رقابت هامفری و نیکسون اعتراض کنند. از سرنوشت نهایی پیگاسوس هیچ اطلاعاتی در دست نیست، اما گفته می‌شود که احتمالا به یک عنوان یک شام خوشمزه در سر میز چند افسر پلیس در شیکاگو دیده شد!


خوک کاندیدا
 

رقیب هیلاری و ترامپ!

آیا لوسی‌لو می‌تواند بدتر از دو کاندیدای نهایی انتخابات 2016 آمریکا عمل کند؟ پاسخ قطعا منفی است. لوسی‌لو یک سگ‌ گله‌ اسکاتلندى‌ است که به عنوان شهردار ربیت‌هاشِ کنتاکی منصوب شد. از این حیث، او اولین مونثی بود که به این عنوان نائل آمده بود، اما سومین سگ شهردار بود. او حتی قصد داشت برای انتخابات 2016 نیز با هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ رقابت کند.


رقیب هیلاری و ترامپ
 

گرگی به نام شونکا

گرگی به نام شونکا در مرکز نگهداری گرگ‌ها در کلرادو زندگی می‌کند که پیروز انتخابات سال 2016 شهرداری شهر دیواید در ایالت کلرادو شد. این انتخابات هر دوسال یکبار توسط مرکز نگهداری حیوانات شهر "تلر کانتیِ" کلرادو برگزار می‌شود و این نخستین بار است که یک گرگ پیروز آن شده است. قیمت هر رای 1 دلار بوده و درآمد آن صرف هزینه‌های روزمره مرکز می‌شود. در انتخابات سال جاری، مبلغ 38000 دلار جمع شد.


شونکا
 

بوسکو راموس

این سگ دورگه از نژاد شکاری لابرادور رتریور و نژاد سگ نگهبانِ روتوایلر متولد شده است. وی در انتخابات سال 1981 میلادی شهرداری سانول کالیفرنیا توانست با شکست دادن 2 رقیب خود به‌عنوان شهردار انتخاب شود. خبر پیروزی وی به سرعت در رسانه‌های جهان بازتاب پیدا کرد؛ حتی یک روزنامه چینی با انتشار خبر، آن را به عنوان سندی برای ناکام ماندن دموکراسی در نظر گرفت. در سال 2009، یک مجسمه برنزی از این سگ ساخته شده که امروزه یکی از جذابیت‌های گردشگری آن منطقه شده است.

بوسکو راموس