کنترل بیماری تب برفکی در کشور

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه بیماری تب برفکی در کشور کنترل شده و روند آن رو به کاهش است، گفت: ۸.۵ میلیون دوز واکسن تب برفکی توسط شرکت‌‌های بخش خصوصی در حال واردات است.

ماکی دام : مهدی خلج در گفتگو با مهر با بیان اینکه بیماری تب برفکی در کشور کنترل شده و روند آن رو به کاهش است،  اظهارداشت: در روز گذشته شمار تلفات این بیماری در سراسر کشور تنها  ۴ راس دام شامل یک گاو  و ۳ گوسفند بوده است.

وی با اشاره به اینکه یک گاو در استان آذربایجان غربی  و ۳ گوسفند در استان زنجان تلف شده است، گفت:  این مساله نشان دهنده عادی بودن شرایط  و روند رو به کاهش بیماری است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه ۸.۵ میلیون دوز واکسن تب برفکی  توسط شرکت‌‌های بخش خصوصی در حال واردات است، اضافه کرد: حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز از این واکسن‌ها وارد شده و باقی آن نیز به تدریج وارد خواهد شد.

خلج افزود: علاوه بر این، وضعیت تولید واکسن تب برفکی در موسسه واکسن و سرم سازی رازی به حالت عادی برگشته، ضمن اینکه یک موسسه تولید فراورده‌های زیستی هم که مربوط به بخش خصوصی است، از اسفندماه شروع به کار کرده و هم اکنون در حال تولید است.

وی با اشاره به اینکه وزارت جهادکشاورزی همواره درحال رصد شرایط است، گفت: شرایط عادی و روند کار امیدوار کننده است.