• منع مصرف مرکبات برای مرغ مینا

    منع مصرف مرکبات برای مرغ مینا

    مرغ مینا پرنده‌ای است که هر تغذیه و میوه‌ای را که در اختیارش بگذارید، می‌خورد. این حس شکمو بودن میناها همیشه باعث بروز مشکلاتی در او می‌شود. بنابراین باید تعادل را در رژیم غذایی‌اش کاملاً رعایت کنید.

  • خواص گرده گل برای پرندگان و حیوانات

    خواص گرده گل برای پرندگان و حیوانات

    در این مطلب با خاصیت گرده گل زنبورعسل در درمان بیماری‌ها و نحوه پیشگیری آن در پرندگان و حیوانات گیاه‌خواری چون همستر آشنا خواهید شد.

  • هرگز به پرندگان شیر ندهید

    هرگز به پرندگان شیر ندهید

    در برخی مقالات آمده است که استفاده از لبنیات مخصوصا تلیت شیر و نان را برای درمان پرندگان بیمار، توصیه می‌کنند، در این مقاله خواهد خواند که این کار چه خطراتی را برای پرنده به‌همراه دارد.

  • فواید و دلایل مصرف سفیده تخم مرغ برای پرندگان

    فواید و دلایل مصرف سفیده تخم‌مرغ برای پرندگان

    یکی از خوراکی که همه نگهدارنده‌های پرندگان بارها درمورد آن شنیده‌اند، تخم‌مرغ آب‍‌پز است اما باید دقت کنید که در مصرف آن احتیاط کرده و نکاتی که در این نوشته آمده است را رعایت کنید.

  • چگونه با مرگ حیوانات خانگی کنار بیاییم؟

    چگونه با مرگ حیوانات خانگی کنار بیاییم؟

    در پی رایج شدن نگهداری از حیوانات خانگی یکی از مسائلی که این روزها بیشتر سرپرستان حیوانات خانگی را مشغول کرده، این است که حیوانشان به‌طور ناگهانی یا بر اثر بیماری، حادثه یا کهولت سن می‌میرد.

  • تشخیص بیماری پرندگان از طریق مدفوع

    تشخیص بیماری پرندگان از طریق مدفوع

    معمولاً هنگام بیماری پرنده، تغییرات آشکاری در مدفوعش دیده می‌شود که معمولاً برای هر بیماری این تغییرات مختص و خاص نمی‌باشد، تغییر در رنگ، شکل، حجم، رطوبت مدفوع ممکن است یک مشکل کاملاً جدی باشد.

  • بهترین قفس برای پرنده های خانگی

    بهترین قفس برای پرنده‌های خانگی

    پرنده‌های مختلفی بعنوان حیوان خانگی نگهداری می‌شوند و هرکدام از آنها قوانین خاص خود برای نگهداری را داشته که نوع و اندازه قفس یکی از مهم‌ترین‌هاست. در ادامه به فاکتورهای مهم برای انتخاب قفس مناسب پرنده می‌پردازیم.

  • نکاتی مهم در مورد نگهداری از مرغ مینا

    نکاتی مهم در مورد نگهداری از مرغ مینا

    از آنجایی که مرغ مینا به خوردن غذا از دست صاحبش رغبت نشان می‌دهد، اصطلاحاً به آن مینای دهان‌باز هم می‌گویند. این پرنده با وجود حساسیت‌های بسیار زیادی که دارد، آنچنان وابسته صاحب خود نیست.

  • عفونت کاندیدا (Candida albicans) در پرندگان

    عفونت کاندیدا در پرندگان

    کاندیدا آلبیکنس قارچی فرصت‌طلب می‌باشد و غالب بر دستگاه گوارش پرندگان تاثیرگذار است. قارچی میکروسکوپی است که هم‌زیستی مسالمت‌آمیز داشته و درصورت برهم خوردن تعادل فلور میکروبی نمود پیدا می‌کند.

  • غذای مناسب مرغ مینا

    غذای مناسب مرغ مینا

    مرغ مینا پرنده‌ای همه‌چیزخوار است و در طبیعت از مواد غذایی گوناگون مانند حشرات، کرم‌ها، میوه‌ها و جوجه‌های بقیه پرندگان تغذیه می‌کند. حال ببینیم که تغذیه سالم مرغ مینای خانگی چگونه باید باشد.

  • آب مروارید در پرندگان خانگی

    آب مروارید در پرندگان خانگی

    بیماری آب مروارید عارضه‌ای است که در آن قسمت داخلی عدسی چشم حیوان که در حالت سلامت روشن و بی‌رنگ است، کدر شده که با مشاهده نقطه سفیدی در قسمت مرکزی مردمک چشم کاملاً اشکار می‌گردد.

  • راه های تشخیص پرنده بیمار

    راه‌های تشخیص پرنده بیمار

    پرندگان به‌صورت غریزی بیماری خود را مخفی کرده و همیشه خود را قوی و سلامت نشان می‌دهند حتی در مواقع بیماری، این مسئله در پرندگان خانگی نیز وجود دارد. این رفتار را از نظر علمی بقای زیستی یا همان «بقای اصلح» می‌گویند.

  • نشانه های بیماری در پرنده

    مشخصات پرنده بیمار

    یکی از خصوصیات بارز پرندگان قدرت مخفی کردن درد و بیماری در آنهاست. پرندگان بیمار سریع‌تر شکار شده و از خانواده طرد می‌شوند بنابراین به‌طور غریزی این حالت را دارند که همیشه سالم و شاداب به‌نظر برسند.

  • پرورش و نگهداری مرغ مینا

    پرورش و نگهداری مرغ مینا

    توانایی مرغ مینا در تقلید صدا باعث شده است که از دیرباز انسان‌ها به نگهداری و پرورش این پرنده علاقه‌مند باشند. مینا جزو دسته پرندگان کوچک بوده و به دو صورت اهلی و وحشی وجود دارد و به طور متوسط تا 15 سال عمر می‌کند.

  • تولکی یا پر ریزان در پرندگان

    تولکی یا پر ریزان در پرندگان

    تولکی (پر ریزان) راهی برای تجدید پرهای پرنده و نگه داشتن پرنده در شرایط ایده‌آل است. این امر باعث پرواز کارآمد، تنظیم حرارت بدن، حفاظت از عوامل محیطی و یا تولیدمثل (جفت یابی) مناسب می‌شود.

عناوین اصلی