جرمی ساید. پی

به گزارش «سرویس اطلاعات دارویی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ محلول ضدعفونی‌کننده و آنتی‌سپتیک مختلط که  فاقد خاصیت کارسینوژنیسیتی (سرطانزایی) و هرگونه مقاومت دارویی است.

خصوصیات فارماکولوژیک جرمی ساید. پی 

در آزمایش تعیین سمیت از (60-1194) LD50 = 268 برخوردار است، بنحوی‌که بالاترین غلظت مصرفی آن حداقل 200 بار کمتر از غلظت سمی آن بوده و درنتیجه مصرف آن کاملاً بی‌خطر است. این ضدعفونی‌کننده فاقد خاصیت کارسینوژنیسیتی (سرطان‌زایی) و هرگونه مقاومت دارویی است و از سوی دیگر در طبیعت تجزیه شده و در نتیجه باقیمانده دارویی ندارد.

بیشتر بدانیم:

ویژگیهای جرمی ساید

پکیج تب برفکی

جرمی ساید پی (مخصوص حیوانات خانگی)

مکانیسم عمل جرمی ساید. پی 

بر مبنای خاصیت اکسیدانی پرسولفات بوده که در همراهی با املاح آلی و معدنی به ساختارهای حیاتی باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها حمله کرده و باعث از بین رفتن انواع پاتوژن‌ها می‌شود.

موارد مصرف جرمی ساید. پی 

ضد عفونی و شستشوی مخازن و لوله‌های انتقال شیر:

پس از اتمام شیردوشی و تخلیه شیر از مخازن در سالن‌ها می‌توان 1 لیتر از محلول جرمی‌ساید . پی را با 200 لیتر آب مخلوط نموده و مخازن و لوله‌ها را با آن شستشو و ضدعفونی کرد. به دلیل وجود مواد شوینده (Detergent) با کف کنترل شده عمل ضدعفونی، شستن و تمیز کردن لوله‌ها و مخازن از ذرات چربی و پروتئینی ته‌نشین شده در یک مرحله انجام می‌گیرد.

شستشو و ضد عفونی کردن پستان و سرپستانک‌ها:

با توجه به اهمیت این عمل می‌توان از رقت 1 لیتر جرمی‌ساید . پی در 500 لیتر آب استفاده نمود. پستان و سرپستانک‌ها را با محلول یاد شده کاملاً شست و با یک حوله یا پارچه تمیز خشک نمود. در حین خشک کردن می‌توان پستان را هم ماساژ داد تا دام برای شیردوشی آمادگی بیشتر پیدا کند. پس از اتمام شیردوشی پستان و سرپستانک‌ها را با محلول 1 لیتر جرمی‌ساید . پی در 400 لیتر آب آغشته و دام را از سالن خارج نمایید.

ضد عفونی‌کردن جایگاه، سالن‌ها و وسایل دامداری‌ها:

یک لیتر جرمی‌ساید . پی را در 200 لیتر آب حل نموده به صورت دستی یا توسط سمپاش محیط را ضدعفونی کنید. وسایل کوچک را می‌توان توسط اسفنج آغشته به محلول یا به روش غوطه‌ورسازی (حمام کردن) ضدعفونی کرد.

پاکسازی محیط از کلیه گونه‌های قارچی:

از محلول یک لیتر جرمی‌ساید . پی در 100 لیتر آب می‌توان توسط پمپ سمپاش یا به صورت دستی جهت پاک کردن محیط از کلیه گروه‌‌های قارچی به خصوص خانواده آسپرژیلوس استفاده نمود.

ضد عفونی‌کردن سالن یا مکان‌های زایمان و جراحی دام:

از محلول رقیق شده 1 لیتر جرمی‌ساید . پی در 50 لیتر آب می‌توان برای ضدعفونی کردن سالن جراحی، جعبه نگهداری دام، اتاق معاینه و زایمان استفاده نمود.

شستشوی زخم‌های میکروبی و قارچی:

جهت شستشوی زخم‌های میکروبی و قارچی یا زخم‌های ناشی از جراحی می‌توان از محلول رقیق شده یک لیتر جرمی‌ساید . پی در 400 لیتر آب استفاده نمود.

حوضچه‌های ورودی:

یک لیتر از جرمی‌ساید . پی را در 50 لیتر آب حل نموده و در حوضچه‌های ورودی بریزید و هفته‌ای 2 مرتبه آنها را شارژ یا تعویض نمایید.

جهت مقابله با بیماری تب برفکی می‌توان از رقت یک لیتر جرمی‌ساید . پی در 100 لیتر آب به صورت موضعی استفاده نمود.

نکات قابل توجه:

• مصرف جرمی‌ساید . پی در دراز مدت هیچ‌گونه مقاومت میکروبی ایجاد نمی‌کند.

• به دلیل استفاده از آب با دمای نسبتاً پایین (50 درجه سانتی‌گراد) جهت شستشو و ضدعفونی با جرمی‌ساید . پی متوسط طول عمر قطعات فلزی و لاستیکی افزایش می‌یابد و در کاهش مصرف انرژی نیز مؤثر است.

موارد منع مصرف:

هنگام واکسیناسیون تا 24 ساعت از این محلول استفاده نشود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09393972664 تماس حاصل فرمائید.