سیکلید گلد تریماکو

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ ماهی سیکلید گلد تریماکو از دسته ماهیان هیبریدی است که شباهت بسیار زیادی به ماهی فلاورهورن دارد. به همین خاطر در بسیاری از موارد به خصوص در اندازه کوچک، این ماهی با ماهی فلاورهورن اشتباه گرفته می‌شود.

گلد تریماکو ماهی بسیار پرخاشگری است و به همین دلیل نگهداری آن به صورت انفرادی بهترین انتخاب است. آکواریومی با حداقل حجم ۱۴۰ لیتر با دمای ۲۶ تا ۲۸ درجه سانتی‌گراد و پی‌هاش ۶.۰ تا ۷.۰ برای این ماهی بهترین شرایط را به وجود می‌آورد.

سیکلید گلد تریماکو

تغذیه ماهی گلدتریماکو دارای اصول خاصی است که در صورت رعایت این اصول، ماهی بهترین رشد را خواهد داشت. غذا دادن به ماهی باید در چهار تا پنج وعده در روز و با غذاهای متنوع در طول روز و همچنین مقدار کم در هر وعده انجام شود. استفاده از گوشت میگو و همچنین دل گوسفند به صورت چرخ شده به صورت چند روز در میان به اضافه غذاهای خشک مخصوص ماهیان هیبرید بهترین رژیم غذایی برای این ماهی است.

ماهی سیکلید گلد تریماکو

گلد تریماکو از دسته ماهیان تخم‌گذار است که قدرت جفت شدن با سایر گونه‌های هیبرید مانند پرت را دارا می‌باشد. جنس نر این ماهی دارای اسپرم ضعیفی است و در هر بار تولید مثل، تعداد کمی از تخم‌ها را بارور می‌کند. در زمان تخم‌ریزی، جفت مولد یک سنگ مسطح و یا یک فضای غار مانند را انتخاب کرده و پس از نظافت، در آنجا تخم‌ریزی می‌نمایند.

منبع: سایت ماهیان زینتی