سگ لابرادور رتریور

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ سگ لابرادور رتریور (Labrador Retriever) دارای دو نوع آمریکایی و انگلیسی می‌باشد که از لحاظ ظاهر متفاوتند. نوع انگلیسی آن بزرگتر، سنگین‌تر و با موهای زبرتر می‌باشد. نوع آمریکایی آن بلندتر و باریکتر است. لابرادور سگی است عضلانی، محکم و استوار که طول آن مقداری بیش از ارتفاعش است. دارای پوشش خارجی مضاعف و ضد آب می‌باشد. موها صاف، کوتاه و زبر و بدون حالت است و در رنگهای زرد،‌ مشکی و شکلاتی یافت می‌شود. لابرادور دارای جمجه پهن، بینی ضخیم و دندان‌های منظم و گردن قدرتمند است. چشم‌ها به رنگ مشکی و بلوطی و گوش‌ها متوسط و آویزان می‌باشند.

نژاد سگ موردنظر خود را بیابید.

خلق و خوی لابرادور رتریور

لابرادوررتریور سگی است با محبت، مهربان، دوست‌داشتنی، هوشیار، باوفا و بسیار باهوش و مشتاق برای یادگیری. عاشق بازی کردن خصوصاً‌ در آب و شنا است. بسیار قابل اعتماد با کودکان و سایر سگ‌ها. مشتاق توجه انسانها است و توقع دارد تا بخشی از خانواده باشد. آموزش دادن به آنها آسان است. دیده‌بان خوبی است اما به درد نگهبانی نمی‌خورد. اگر برای مدت طولانی تنها بماند می‌تواند دردسر ساز شود. در مقایسه با Golden Retriever مستقل‌تر عمل می‌کند. از لابرادور به عنوان شکارچی، پی کرد، باز آورنده شکار، دیده‌بان، همیار پلیس، راهنمای نابینایان و جهت ردیابی مواد مخدر استفاده می‌شود. معمولاً لابرادورهای انگلیسی آرام‌تر و ساکت‌تر از نوع آمریکایش می‌باشد.

بیشتر بدانیم: آشنایی با نژاد سگ گلدن رتریور (Golden Retriever)

لابرادور رتریور

وزن و ارتفاع

وزن: در نرها: 34-27 ک.گ در ماده‌ها: 32-25 ک.گ. بعضی از نرها تا 45 ک.گ نیز می‌رسند.

ارتفاع در نرها: 61-56 س.م در ماده‌ها: 58-53 س.م

مشکلات سلامتی سگ لابرادور

مشکلات کفل و مچ پا و برخی بیماری‌های چشم قابل ذکر می‌باشد.

لابرادور

شرایط نگهداری سگ لابرادور رتریور

برای نگهداری در آپارتمان مناسب می‌باشد به شرط آنکه در طول روز به اندازه کافی فعالیت بدنی داشته باشد. در داخل خانه پر جنب و جوش است و یک حیاط متوسط پیشنهاد می‌شود.

فعالیت بدنی

لابرادورها سگ‌های پر انرژی، عاشق کار و بازی‌اند و به ورزش و فعالیت بدنی زیاد نیاز دارند. اشتهای بسیار خوبی دارند و باید به حد کافی تحرک داشته باشند تا فربه نشوند.

طول عمر

بین 12-10 سال.

سگ لابرادور

آراستن

آراستن موهای کوتاه، صاف و مضاعف آن آسان می‌باشد. به برس زدن و شانه کشیدن منظم نیاز دارد. استحمام و استفاده از شامپو خشک تنها در مواقع ضروری پیشنهاد می‌شود. ریزش مو دراین نژاد متوسط می‌باشد.

تاریخچه لابرادور رتریور

لابرادور یکی از مشهورترین نژادها در آمریکا می‌باشد. زادگاه اصیل او Newfoundland است. در سال 1800 توسط کشتیران‌ها از لابرادور به انگلستان برده شد.

گروه

سگ‌های ورزشی. سگهای آمیخته با تفنگ.

توله سگ لابرادور رتریور

گردآوری و ترجمه: تانیا مهرآرا