آیا سگ ها و گربه ها واقعا دشمن هستند؟

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ آیا با این مشکل که می خواهید سگ  و گربه را همزمان در خانه نگه دارید دست و پنجه نرم می‌کنید؟ 

سگها و گربه ها تا زمانی که یک سری قوانین رعایت شوند، بدون هیچ مشکلی در کنار هم زندگی خواهند کرد. شما باید محیطی آرام و سالم برایشان درست کنید .

سرمربی آمریکایی حیوانات، الیزابل همل، می‌گوید : باور قدیمی که سگها و گربه‌ها نمی‌توانند باهم زندگی کنند یک افسانه است، آنها می‌توانند باهم زندگی شاد و خوبی داشته باشند !

طبق آمارها، ۵۶ درصد از آمریکایی‌ها از سگ و یا گربه به عنوان حیوان خانگی نگهداری می‌کنند، که ۱۶درصدشان از سگ و گربه همزمان نگهداری می‌کنند .

الیزلبت می‌افزاید: مکان امنی برای بچه گربه‌تان مهیا کنید که برای سگتان قابل دسترس نباشد‌. این مکان باید دارای جای خواب گربه، غذا و آب در یک سمت و باکس خاک در سمت دیگر باشد. شما می‌توانید بوسیله محافظ و یا زنجیر از ورود سگتان به این مکان جلوگیری کنید و فقط به اندازه ورود گربه جای بگذارید تا براحتی بتواند رفت و آمد کند .

در ابتدای ورود گربه، برای کنترل سگتان نباید او را دنبال کنید، سرش داد بزنید و یا بغلش کنید. شما می‌توانید یک بند نازک به قلاده اش ببندید. این بند باید نازک باشد تا سگ احساس آزادی کند و شما براحتی بتوانید او را کنترل کنید. اگر سگتان بند را می جود، می‌توانید روی بند یک دهان شویه بد مزه بمالید. وقتی احساس کردید حیوانات بهم عادت کرده اند می‌توانید کم کم بند را کوتاه کرده و بعد آنرا حذف کنید 

الیزابت بیان می‌کند: سعی کنید وقتی حیوانات جوان هستند آنها را به هم معرفی کنید. دوران جوانی زمان شکل گیری شخصیت حیوانات است و بیشتر حیوانات در این دوره کنجکاو و انعطاف پذیر هستند .

نژاد سگ بسیار مهم است

نژاد سگ هم بسیار اهمیت دارد. خیلی مهم است که در مورد تاریخچه نژاد سگتان تحقیق کنید. مثلا بعضی از نژادها از گذشته با مردم و سگهای دیگر کار می‌کرده اند و این باعث اجتماعی شدن شخصیت آنها شده و بعضی سگها مثل تریرها، اکثرا تنها نگهداری می‌شده اند و همنشینی با انسانها را به حیوانات ترجیح می‌دهند و بعضی دیگر از نژادها مثل هاسکی، از گذشته جنگجو بوده‌اند و با گربه‌ها کنار نمی‌آیند .

شما باید اجازه دهید سگ و گربه خودشان باهم کنار بیایند، بزرگترین اشتباه صاحبان گربه ها این است که در واکنش های طبیعی سگ‌ها و گربه‌ها نسبت بهم دخالت می‌کنند .اکثر گربه ها و سگها در مقابل هم غرولند می‌کنند. این واکنش طبیعی آنهاست، اگر شما دخالت کنید و سعی کنید آنها را متوقف کنید، این واکنششان بیشتر شده و پرخاشگرتر خواهند شد .

اگر در این فکر هستید که حیوان خانگی دیگری به منزلتان بیاورید، ابتدا شرایط را بررسی کنید، آیا حیوان خانگی تان دوست دارد حیوان دیگری به زندگی اش بیاید؟ آن حیوان چه نقشی در زندگی شما خواهد داشت؟ 

این تصمیم یک تعهد ۱۴ تا ۲۵ ساله است، پس اینکه از همه اعضای خانواده، از جمله حیوان خانگی فعلی تان نظر بگیرید، خیلی اهمیت دارد .


مترجم : محبوبه خاکشور