فروش محصولات غیرارگانیک به نام ارگانیک

به گزارش «سرویس اقتصاد داخلی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ به نقل از تسنیم، محصولات غیرارگانیک به نام ارگانیک و به ۳ برابر قیمت در ایران فروخته می‌شود

رئیس امور پژوهش و فناوری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان اینکه محصولات غیرارگانیک به نام ارگانیک و به ۳ برابر قیمت در ایران فروخته می‌شود گفت: دولت باید بر تولید عرضه، کیفیت و قیمت محصولات ارگانیک موجود در بازار نظارت کند.

بهزاد قره‌‌یاضی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: انجمن ارگانیک ایران یک انجمن غیر علمی است که یک سری افراد برای جمع آوری پول در آن مکان گرد هم جمع شده اند.

وی افزود: مسئولان این انجمن کارشان این است که بفروشند و بخرند و باید اذعان داشت که ما انجمن علمی ارگانیک نداریم و افراد علمی و مورد تایید جامعه علمی کشور در این انجمن حضور ندارند.

رئیس امور پژوهش و فناوری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ادامه داد: مسئولان این انجمن، حرف‌هایی می زنند که برخی اظهارات آنها قابلیت پیگرد قانونی دارد.

عضوهیات علمی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی با بیان اینکه اگر کسی برای اخلال در بازار فناوری کشور اقدام کند باید جوابگوی حاکمیت باشد گفت: نباید فناوری(تراریخته یا دست کاری ژنتیکی شده) که کشور 20 تا 30  سال برای آن هزینه کرده است با اظهارات نابخردانه و فناوری هراسانه اشخاص زیر سوال رود و از آن محروم شود.

قره‌‌یاضی افزود: اقداماتی از این دست (بر علیه محصولات تراریخته) مانع اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های ابلاغی علم وفناوری رهبرمعظم انقلاب و اقتصاد دانش بنیان است.

رئیس سابق  و عضو فعلی هیئت علمی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران با بیان اینکه ما ارگانیک را تایید می‌کنیم و برای آن جایگاه قائل هستیم، اما ارگانیکی که واقعی باشد گفت: افرادی درحال سوء بهره برداری از این حقیقت زیبا هستند و امروز چپاولگران و غارتگران از ارگانیک سوء استفاده می‌کنند و ما محصولی به نام برنج، گندم و مرغ ارگانیک نداریم.

قره‌‌یاضی گفت: دولت نباید دست این افراد را باز گذارد و باید بر تولید عرضه، کیفیت و قیمت محصولات ارگانیک موجود در بازار نظارت کند.

کسی‌‌ که در ایران به عنوان مسئول جهانی ارگانیک معرفی شد، مسئول یک شرکت خصوصی پول در بیار بود

رئیس امور پژوهش و فناوری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: ما مسئول جهانی ارگانیک نداریم و مواردی که در این خصوص مطرح می شود، همان دروغ و دغل‌های مطرح شده است. آن آقایی که به ایران آمده بود خود یک شرکت دارد و به ازای هر تاییدیه ارگانیک که می‌دهد، چند صد دلار پول می‌گیرد و وی نیز پول در بیار است.

وی افزود: کسی که به عنوان مسئول جهانی ارگانیک در ایران معرفی شد، مسئول یک شرکت خصوصی در خارج از کشور است و منافع وی این است که منافع یک عده‌ای را در داخل کشور تامین کند، تا منافع خودش تامین شود.

قره یاضی در توضیح بیشتر گفت: منافع این آقا (مسئول احتمالی جهانی ارگانیک) در ایران، این است (شرایطی به وجود آورد) که محصولات غیرارگانیک را به نام ارگانیک، به 3 برابر قیمت بفروشند.

گفتنی است، تسنیم اعلام کرده آمادگی لازم برای انتشار پاسخ مسئولان انجمن ارگانیک به اتهامات وارد شده به آنها از سوی این خبرگزاری وجود دارد و انتشار این اظهارات به معنی تایید آن نیست.