واردات داروهای دامی مشابه تولید داخل ممنوع است

به گزارش واحد مرکزی خبر ، مهدی خلج در جلسه خبری امروز با  اشاره به اینکه یازده قلم واکسن و دارو در کشور تولید می شود ، افزود: با وجود تولید این یازده قلم دارو و واکسن در سالهای اخیر شاهد واردات داروهای مشابه بودیم که این روند پس از پایان طرح ارزیابی کیفی داروهای تولید داخل متوقف خواهد شد.

وی گفت: چنانچه داروهای تولید داخل تأییدیه کیفیت دریافت کند ، سازمان دامپزشکی کشور برای واردات داروهای مشابه به هیچ وجه مجوز واردات نخواهد داد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: این سازمان به منظور تسریع در تأمین واکسن و داروهای مورد نیاز دامداران با همکاری کارشناسان و آزمایشگاههای مرجع در بنادر و گمرکات زمان صدور مجوز برای ترخیص این اقلام را از 20 روز به 7 روز کاهش داده است.

خلج گفت : چنانچه مدارک و مستندات واردکنندگان کامل باشد، آزمایش های مربوط به سلامت و کیفیت دارو و مواد اولیه دارویی در هفت روز انجام و مجوز ترخیص کالاها صادر می شود.

وی افزود : بر اساس ابلاغ سازمان تمام آزمایشگاهها در روز های تعطیل و حتی جمعه ها فعال است.

خلج از بهره برداری بزرگترین مرکز تولید واکسن تب برفکی در کشور خبر داد و افزود : این مرکز که با سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری رسیده با کیفیت ترین و مؤثرترین واکسن تب برفکی را تولید کرده است.

خلج گفت : این کارخانه ظرفیت تولید 100 میلیون دوز واکسن تب برفکی را دارد و می تواند پاسخگوی نیاز داخل به این واکسن باشد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت : برای همکاری با وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به منظور افزایش سطح پوشش واکسیناسیون برای بیماری بروسلوز دامی یا تب مالت به اعتبار ویژه نیاز داریم.