ادعای زنبورداران مبنی بر بی‌کیفیتی "داروهای وارداتی" مورد پذیرش نیست

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ وی اضافه کرد: ما بارها از زنبورداران خواسته‌ایم که ارتباط‌شان را با  سازمان، ادارات کل و شبکه های دامپزشکی حفظ کرده و هرگونه مساله غیرعادی را به آنها گزارش کنند. 

خلج ادامه داد: اولین نکته در این زمینه این است که زنبورداران باید بدانند آنچه که قاچاق و غیرمجاز است به طور قطع برای مصرف مجاز نیست و در صورت استفاده می تواند برای سلامتی مضر باشد. 

وی افزود: امروزه تلاش همه ارگانهای بین المللی از جمله سازمان جهانی بهداشت دام، سازمان خواروبار کشاورزی و... این است که چه کنند تا عوامل مخاطره آمیز بهداشتی کمتر از راه فراورده‌های خام دامی انتقال پیدا کند و انسان به غذایی سالم دست پیدا کند. 

رئیس سازمان دامپزشکی تصریح کرد: بنده از زنبورداران تقاضا می کنم اگر از وجود داروهای غیرمجاز آگاه هستند این موضوع را به ما اطلاع دهند تا ما با همکاری ارگان های مسئول جلوی این امر را بگیریم. 

خلج ادامه داد: نکته مهم تر و سوال مهم بنده از  زنبورداران این است که آنها چرا سراغ داروهای قاچاق و مخاطره‌ آمیز می روند؟ 

وی اضافه کرد: در مورد داروهای وارداتی نیز این ادعا مورد پذیرش نیست، چراکه سازمان دامپزشکی هم برای واردات این داروها مطالعه کافی انجام می‌دهد و هم در حین مصرف آنها را مورد بررسی قرار می دهد.  

خلج ادامه داد: علاوه بر این سازمان دامپزشکی سعی می کند به تولید داخل بویژه تولیدات داروهای گیاهی و ارگانیک بها دهد.