افزایش قیمت داروهای زنبورداری

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ دکتر شهرام دیلمقانی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان غربی، اظهار کرد: اداره دامپزشکی فقط وظیفه نظارت، بازرسی، بهداشت و تامین داروهای مورد نیاز را دارد ولی نمی‌تواند در زمینه تعیین قیمت‌های دارو دخالت کند.

وی افزود: هیچگونه مشکلی در تامین داروهای مورد نیاز زنبورداران نداریم. در سه ماهه اول سال برای تامین اقلام دارویی زنبورها مشکل داشتیم اما توانستیم این مشکل را تا حد زیادی حل کنیم و تمام داروهای مورد نیاز مربوط به زنبورها را تهیه کرده و در اختیار زنبورداران قرار دهیم.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در هر سال نمونه‌برداری‌های منظمی از سایت زنبورداری اشخاص صورت می‌گیرد که کاملا رایگان بوده و در صورت بروز کوچکترین بیماری اقدامات لازم برای رفع آن انجام می‌شود. در شش ماهه نخست سال، موضوع خاصی درباره بیماری زنبورها در استان گزارش نشده است. این نمونه برداری‌ها از هر واحد زنبورداری 2 بار در سال و در فصول بهار و پاییز انجام می‌شود.

دکتر شهرام دیلمقانی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان غربی، اظهار کرد: اداره دامپزشکی فقط وظیفه نظارت، بازرسی، بهداشت و تامین داروهای مورد نیاز را دارد ولی نمی‌تواند در زمینه تعیین قیمت‌های دارو دخالت کند.