تمدید تفاهمنامه میان دامپزشکی و اتحادیه مرغداران

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، در این دیدار که در محل دفتر اتحادیه مذکور صورت گرفت، طرفین ضمن تأکید بر اجرای طرح‌های پژوهشی - کاربردی در مرکز بررسی بیماری‌های دامی گلمکان، به منظور استفاده از نتایج آن در بهبود کیفیت و افزایش تولیدات طیور استان و با توجه به راهبردی بودن طرح‌های یادشده، خواستار همکاری­های بیشتر در این زمینه شدند.

در این دیدار، مدیر کل دامپزشکی استان با اشاره به آمادگی سازمان متبوع خود در جهت پیشگیری از بیماری‌های طیور از توسعه اطلاع رسانی و فعالیت های ترویجی و تعامل دوجانبه استقبال کرد.

ناصر مرگان ازغدی پیشنهاد کرد تا نظرات اتحادیه و تشکل‌های مرتبط در مسائل حوزه تنظیم بازار لحاظ شود تا منافع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان به طور هم‌زمان مورد حمایت قرار گیرد.

وی، تولید مرغ بومی بدون رعایت ضواط بهداشتی دامپزشکی را تهدید علیه سلامت صنعت طیور استان و بهداشت عمومی خواند و یادآور شد در این قبیل تولیدات، بایستی ضوابط بهداشتی دامپزشکی لحاظ شود.

رئیس اتحادیه مرغداران مرغ گوشتی استان نیز در این دیدار، خواستار جلوگیری از فعالیت آزادنه واسطه‌ها در صنعت طیور شد و درخواست کرد در محاسبات مرتبط با تنظیم عرضه و تقاضا در جلسات تنظیم بازار از نظرات تولیدکنندگان نیز استفاده شود.

علی مظفری، برنامه ریزی برای تولید هرچه بهتر و متنوع تر را خواستار شد.

خاطر نشان می شود، در حال حاضر بیش از 1300 واحد مرغداری مرغ گوشتی به ظرفیت تولید سالانه 150 هزار تن گوشت مرغ در استان مشغول فعالیت هستند.