ارز-اقلام-دامپزشکی
تمامی اقلام دامپزشکی به تالار دوم ارزی انتقال داده می‌شود.

به گزارش «سرویس دامپزشکی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ به نقل از تابناک مشاور وزیر جهادکشاورزی در نامه‌ای خطاب به یکی از معاونت‌های این وزارتخانه بیان داشت که تمامی اقلام دامپزشکی (دارو، واکسن، افزودنی‌ها مواد اولیه دارویی دامپزشکی، مکمل، کنسانتره و ...) به تالار دوم ارزی انتقال داده می‌شود.

در متن نامه شاهرخ رمضان نژاد - مشاور وزیر جهاد کشاورزی به سرپرست معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی – اینگونه آمده است که:

پیرو جلسه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ که با حضور نمایندگان معاونت امور تولیدات دامی، سازمان دامپزشکی کشور، سندیکاری تولیدکنندگان و صادرکنندگان داروی دامپزشکی و انجمن صنفی تولیدکنندگان مکمل و کنستانتره دام، طیور و آبزیان برگزار شد. با توجه به درخواست انجمن‌های تولیدی مذکور مقرر شد کلیه اقلام دامپزشکی (دارو، واکسن، افزودنی‌ها مواد اولیه دارویی دامپزشکی، مکمل، کنسانتره و ...) به تالار دوم ارزی منتقل شود. لذا مقتضی است با قید فوریت اقدام و مساعدت لازم صورت پذیرد.

لازم به ذکر است که با این تصمیم قرار است ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی حذف و ارز تالار دوم یعنی ۴۳ هزار و ۵۰۰ تومان برای صنعت دامپزشکی جایگزین شود.