شیر-قطع-و-وصل-دوسر-رابط

به گزارش «سرویس کشاورزی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور، آبزیان و حیوانات خانگی»؛ شیر قطع و وصل دو سر رابط از دسته شیرهای توپی می‌باشد که برای قطع و وصل نمودن جریان آب پیش از در ورودی خانه به کار می‌رود. از نظر مدیریت بحران و یا در موقع پرداخت نشدن پول آب‌بها می‌توان آن را از بیرون خانه قطع و یا وصل نمود.

دسته شیر به صورت یک چهارم دور باز و بسته می‌شود و پس از دفن شدن امکان آنکه شیر آن را با آچار مخصوص به صورت 90 درجه چرخاند و به حالت باز و یا بسته تغییر داد وجود دارد. این شیر فشار کاری 16 بار را تحمل می‌کند.

نحوه نصب

تفاوت بخصوصی که این محصول با دیگر محصولات مشابه دارد داشتن دو سر رابط می‌باشد و نیز اینکه شما دیگر نیاز به بستن اتصال ماده را نخواهید داشت. ترتیب وصل کردن آن به این شکل است که اول باید از لوله اصلی با کمربند و یا سه راه انشعاب گرفت، سپس لوله به یک طرف شیر وصل می‌شود و در طرف دیگر ادامه لوله را وصل می‌کنیم تا به داخل ساختمان برسد.

شیر بیرون از ساختمان با ارتفاع 70 سانتیمتر یا 90 سانتیمتر دفن شده است و به آن لوله محفظه شیر قطع و وصل نصب گردیده تا در صورت لزوم از بیرون ساختمان قطع و یا متصل شود.