دوسر-رابط-یکسر-بیرون-بلند

به گزارش «سرویس کشاورزی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور، آبزیان و حیوانات خانگی»؛ شیر توپی دو سر رابط یکسر دنده بیرون مهره ماسوره دار دسته بلند تولید شرکت پارس خاور می‌تواند کار سه یا دو شیر را به طور همزمان انجام داده و هزینه شیرهای مصرفی  را به شکل چشمگیری کاهش دهد.
این شیر از سمت رابط بدون احتیاج به پیچ، مغزی یا رابط اضافه و به صورت مستقیم به لوله پلی اتیلن وصل و آب بندی می‌شود. این موضوع می‌تواند باعث صرفه‌جویی در مصرف اتصالات و کاهش هزینه‌های اجرایی شود. سمت ماسوره دار این شیر نیز امکان نصب شیر را در شرایطی که فضای مناسب برای چرخاندن آن وجود ندارد ممکن می‌کند.

در بازار کشور شیرهای توپی به نام شیر بال ولو نیز شناخته می‌شوند. کنترل جریان ورودی در شیرهای بال ولو با حرکت توپی نسبت به جریان آب رخ می‌دهد. در سیستم‌های آبیاری تحت فشار که لوله کشی در عمق خاک زمین‌های کشاورزی قرار دارد برای تسهیل قطع و وصل جریان آب، شیرهای دسته بلند مورد استفاده قرار می‌گیرند. جنس داخلی شفت مورد استفاده در شیرهای دسته بلند آلومینیومی می‌باشد.

این شفت آلومینیومی دارای یک غلاف محافظ پلیمری برای جلوگیری از خوردگی آلومینیوم در تماس با خاک است. شیرآلات پلیمری در عمق خاک و محیط‌های خورنده و در مقابل مواد شیمیایی و اشعه فرابنفش خورشید استحکام بالایی دارند. مهمترین حسن این شیرها ارزانی، کاهش هزینه‌های نصب و کاهش ریسک سرقت شیرها می‌باشد. 

سایز-دوسر-رابط-یکسر-بیرون-بلند