ربات ChatGPT

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور، آبزیان و حیوانات خانگی»؛ به نقل از تابناک، زومیت نوشت: چت جی پی تی سرویسی پرکاربرد بر پایه‌ی هوش مصنوعی است که از زمان انتشار عمومی در اواخر سال گذشته‌ی میلادی، خبرساز شده و همچنان تعجب همگان را برمی‌انگیزد. این چت‌بات افزون‌بر نوشتن مقاله توانایی کدنویسی نیز دارد و قادر به انجام کارهای متنوع‌تری نیز هست.

بر اساس گزارش گیزموچاینا، نسخه‌ی جدید ChatGPT که از مدل زبانی GPT-۴ بهره می‌برد، با ارائه‌ی توضیحات درست درباره‌ی بیماری، به نجات جان یک سگ کمک کرد؛ آن هم در شرایطی که حتی دام‌پزشکان نتوانسته بودند بیماری را به‌درستی تشخیص دهند.

فردی با نام کوپر در توییتر می‌گوید سگ نژاد بردر کولی او از یک بیماری منتقله از کنه رنج می‌بُرد و تحت درمان بود. شرایط این سگ به‌لطف گذراندن مراحل درمانی در حال بهبود بود تا این‌که علائم بیماری برگشت و به یکباره شدت یافت.

کوپر می‌گوید پس از بررسی دقیق متوجه شد که لثه‌های سگش زرد شده است و وقتی حیوان خانگی‌اش را نزد دام‌پزشک برد، مشخص شد کم‌خونی بدتر از قبل شده است. شرایط سلامتی سگ کوپر روزبه‌روز بدتر شد و دام‌پزشکان با وجود انجام آزمایش‌های مختلف نتوانستند دلیل را مشخص کنند.

کوپر وضعیت سگش را برای GPT-۴ توضیح داد و این مدل هوش مصنوعی در پاسخ گفت شرایط سگ کوپر احتمالا به‌دلیل کم‌خونی IMHA باشد. کوپر این اطلاعات را برای دام‌پزشکی دیگر برد و پس از انجام چند آزمایش مشخص شد که گفته‌ی ChatGPT درست بوده است. با درمان مناسب، وضعیت بهبود یافته و سگ کوپر اکنون تقریبا به‌طور کامل به شرایط عادی‌اش برگشته است.