کاهش عجیب مصرف گوشت و مرغ در کشور!

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور، آبزیان و حیوانات خانگی»؛ به نقل از تابناک، دبیر انجمن صنعت بسته‌بندی گوشت و مواد پروتئینی کشور از کاهش مصرف گوشت و مرغ در کشور خبر داد.

 مسعود رسولی، در پاسخ به این سوال که آیا افزایش قیمت گوشت در تقاضا برای خرید تغییری ایجاد کرده است یا خیر؟ گفت: امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته مصرف گوشت ۵۰ درصد و مصرف مرغ ۳۰ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: این کاهش تقاضا باعث شده که شرکت‌های بسته‌بندی با مشکلاتی روبه‌رو شوند. زیرا شرکت‌های بسته‌بندی برای تولید "مشخصی" هزینه‌کرده‌اند، اما به دلیل کاهش تقاضا تولیدات آن‌ها نیز کم شده است. این شرکت‌ها اگر تعدیل نیرو کنند به راحتی نمی‌توانند نیرو جذب کنند و اگر نیرو‌های خود را نگه دارند دخل و خرجشان به هم نمی‌رسد.

دبیر انجمن صنعت بسته‌بندی گوشت و مواد پروتئینی کشور در پاسخ به اینکه آیا بالاتر بودن قیمت گوشت و مرغ بسته‌بندی شده علت کاهش تقاضای این محصولات در بازار نیست، گفت: بسته‌بندی محصولات از نظر ما هزینه اضافی ندارد، زیرا بسته‌بندی سودش را از ضایعات بدست می‌آورد. به عبارت دیگر وقتی مردم مرغ کامل خریداری می‌کنند پوست و ضایعات آن را دور می‌ریزند، ولی شرکت‌های بسته‌بندی ضایعات را می‌فروشند و از پول آن برای بسته‌بندی استفاده می‌کنند.