مرغ گران نشده است

محمد یوسفی در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران، با اشاره به افزایش مجدد قیمت نهاده‌های دامی در بازار آزاد اظهار داشت: در حال حاضر قیمت سویا حدود 300 تومان افزایش یافته و قیمت ذرت به حدود 1200 تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام ذرت را کیلویی 700 تومان به تولید کنندگان تحویل می‌دهد، افزود: میزان نهاده‌های تحویلی از سوی این شرکت کافی نبوده و تولیدکنندگان مجبور به خرید مازاد هستند.

یوسفی با اشاره به ترخیص نشدن نهاده‌های سرگردان روی آب ادامه داد: تنها مقداری که مربوط به دولتهای شرکت پشتیبانی امور دام بوده ترخیص شده و با قیمت مصوبه‌ی 1226 به تولید کنندگان تحویل داده می‌شود.

وی عنوان کرد: بخشی از این نهاده‌ها در برابر دریافت مرغ برای ذخیره‌سازی، سهمیه‌ی دام داران و... تحویل داده می‌شود.

یوسفی اضافه کرد: مشکل اصلی تولیدکنندگان مشخص نبودن شرایط عرضه‌ی نهاده‌های دامی است.

وی اظهار داشت: دستور دولت برای تخصیص ارز 1226 به نهاده‌های دامی تاکنون اجرایی نشده و بانک مرکزی بدهی کمپانی‌های خارجی را پرداخت نکرده است.

یوسفی با اشاره به اینکه قرار بوده دولت ما به التفاوت ارز مرجع را از محل یارانه‌ها پرداخت کند بیان داشت: بانک مرکزی به اختیار خود توان انجام چنین کاری را ندارد.

وی با بیان اینکه شنیده‌ها حاکی از این موضوع است که بانک مرکزی منتظر دستور دیگری از سوی دولت است، اضافه کرد: اگر چنین دستوری از سوی دولت صادر شده چرا بانک مرکزی در اجرای آن کوتاهی می‌کند؟

یوسفی تصریح کرد: دولت باید هر چه زودتر تکلیف این نهاده‌ها را مشخص کند زیرا اوضاع فعلی سبب بلاتکلیفی تولیدکنندگان شده و ممکن است به تولید و پایانه‌های آن آسیب جدی وارد کند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر قیمت‌ جهانی ذرت نیز با کاهش مواجه شده است.

یوسفی با اشاره به اینکه قیمت مرغ افزایشی نداشته است، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو مرغ حدود 6000 تومان است.

وی با بیان اینکه با آغاز فصل پاییز مصرف و در پی آن قیمت مرغ کاهش می‌یابد، یادآوری کرد: بلاتکلیفی موجود انگیزه‌ی تولیدکنندگان را برای جوجه‌ریزی کاهش داده وسبب افزایش قیمت مرغ می‌شود.