گوشت شترمرغ ،جایگزینی مناسب برای گوشت مرغ

به گزارش «سرویس اطلاعات دارویی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ پرویز نیامنش افزود: شش‌هزار واحد پرورش‌دهنده این موجود در کشور وجود دارد که علاوه بر تولید گوشت، سایر فرآورده‌های شترمرغ نظیر پوست نمک‌سودشده، پر و تخم این طیور را عرضه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: هر عدد پوست نمک‌سودشده 150 هزار تومان، هر کیلوگرم پر 50 هزار تومان، هر عدد تخم خام 10 هزار تومان و پوست تخم‌شترمرغ که برای فعالیت‌های هنری مورد استفاده قرار می‌گیرد پنج‌هزار تومان به فروش می‌رود.

وی ادامه داد: در صورتی که به بخش تولید شترمرغ در کشور توجه بیشتری شود و مانند سایر بخش‌ها نهاده به قیمت دولتی دریافت کنند، این قابلیت وجود دارد که گوشت شترمرغ جایگزین گوشت قرمز شده و به قیمت کمتری به فروش برسد.

نیامنش تصریح کرد: گوشت گاو شیری، شباهت ظاهری و طعم شبیه به گوشت شترمرغ دارد که این امر باعث شده در بعضی از کشتارگاه‌ها این محصول به جای گوشت شترمرغ عرضه و به جایگاه تولید این محصول در بازار لطمه وارد کند.

وی یادآور شد: گوشت شترمرغ با وجود قیمت بیشتر، فواید بسیاری داشته که در سایر فرآورده‌های پروتئینی موجود نیست.

نیامنش در پایان تأکید کرد: شترمرغ موجودی مقاوم در برابر شرایط نامناسب آب و هوایی است که با داشتن خوراک کم در مقایسه با انواع دام‌های سبک و سنگین دارای ضریب تبدیل یک به 2.5 است.

منبع:خبرگزاری کشاورزی ایران