به گزارش ایسنا این تفاهم‌نامه در راستای اجرای برنامه‌ها، ضوابط و مقررات بهداشتی و قرنطینه‌ای از سوی رییس سازمان دامپزشکی و رییس دفتر برنامه طب کل‌نگر وزارت دفاع (ودجا) امضا شد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور هدف از امضای این تفاهم‌نامه را همکاری و بهره‌برداری از ظرفیت‌های مشترک در پیشبرد برنامه‌های سازمان دامپزشکی و دفتر برنامه طب کل‌نگر ودجا، طبق ضوابط و مقررات مربوطه در زمینه‌های تامین امنیت زیستی و غذایی به ویژه تضمین کیفیت و سلامت دام و فرآورده‌های دامی عنوان کرد.

سید محسن دستور اطلاع‌رسانی و گزارش‌دهی بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک قابل انتقال بین دام و انسان در راستای مراقبت و مبارزه با بیماری‌های دامی را یکی از چارچوب‌های همکاری مشترک سازمان دامپزشکی با دفتر برنامه طب کل‌نگر ودجا ذکر کرد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت آزمایشگاه‌های تشخیصی موجود دامپزشکی در بخش‌های دولتی و غیردولتی، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و همایش‌های علمی مشترک، تدوین و اجرای پروژه‌های مطالعاتی و پژوهشی مشترک، برقراری قرنطینه و انجام اقدامات امنیت زیستی در مناطق مورد نیاز و تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌های اجرایی مشترک از دیگر موارد همکاری است که در این تفاهم نامه مورد توجه قرار گرفته است.


برچسب ها: